Шефът на Мерцедес Тото Волф смята, че през следващата година колите няма да доближат времената за обиколка, постигнати през изминалата кампания.
Според него намаленото аеропритискане ще направи невъзможно постигането на висока скорост в завоите. Основната причина за въвеждането на това ограничение бе отлагането на новите технически правила за 2022 заради пандемията от COVID-19. Toва ще окаже голямо влияние върху гумите на Пирели, които ще понесат още по-големи натоварвания. В този случай ФИА нареди да ореже част от аеропритискането.
Промените ще бъдат в областта на задната част на пода, както и на дифузьора. Така отборите по-малко ще насочват въздушния поток, което ще доведе до намаляване на скоростта на болидите. Останалата част от аеродинамиката ще продължи да се развива. Според Волф каквито и подобрения да се случат, времената за обиколка определено ще са по-слаби от тези през тази година.
„Не мисля. Аеро загубите са твърде големи в областта на пода и около гумите. Ще ни отнеме много време да възстановим загубеното. Все още сме в средата на развитието на колата за 2021, но се съмнявам да записваме същите времена през първата половина на новия сезон. Голямо влияние ще окажат и новите гуми на Пирели, които се очаква да са малко по-твърди.“, обясни Тото Волф.
Пирели ще ползва по-твърда и здрава смес на своите продукти през новия сезон, за да предотврати проблемите, които изпитвата екипите през тази година. Според главния инженер на Уилямс Дейв Робсън използването на новите гуми ще доведе до загуба от секунда на обиколка. Новата конструкция няма да компенсира потенциалното увеличаване на скоростта и затова се налага намаляване на аеропритискането.
„В първите надпревари определено ще имаме проблеми със сцеплението. Новияте гуми ще направят болидите по-бавни с около секунда, но се надявам да са с по-здрави и с голяма издръжливост“, сподели Робсън.