Начало Formula 1 News Какво изчаква Тото Волф на трансферния пазар

Какво изчаква Тото Волф на трансферния пазар

4581
0
Люис Хамилтън, Макс Верстапен
Люис Хамилтън и Макс Верстапен; снимка: Мерцедес

Август е труден месец за медиите на Формула 1. Често пъти те пускат направо абсурдни новини. Обикновено са свързани с трансфера на пилот от един екип в друг. Изключително често са си чисти спекулации. Тази година не прави изключение, но първата бомба вече гръмна и Алекс Албон (който до преди броени месеци изобщо не смяташе, че ще е пилот във Формула 1, а се готвеше да кара Нисан във Формула Е) се оказа в топ тима на Ред Бул за оставащите 9 състезания тази година. Какво ще стане с него след това, не е ясно. Може да поеме както по пътя на Макс Верстапен, така и по този на Брендън Хартли! Ще видим, но този трансфер в по-голяма или по-малка степен бе напълно очакван.

Голямата тема това лято обаче е дали пък изведнъж Алекс няма да се окаже и първи пилот на „биковете” със съотборник Валтери Ботас например!

Вярно е, че периодът е идиотски и до началото на следващата седмица дните ще са още по-изнервящи. Но когато издание като Гадзета дело Спорт напише нещо, то почти винаги има много общо с истината. А италианците твърдят, че всъщност през последните седмици вървят сложни преговори не толкова около това кой ще остане в шампионския тим на Мерцедес догодина – Ботас или Естебан Окон, а са свързани с опитите още през следващата година в Бракли да бъде привлечен Макс Верстапен! Говори се, че му са предложени 30 млн. евро заплата! Но ако преди победите му в Австрия и Германия и по-лошата му позиция в шампионата сделката изглеждаше по-вероятна, то сега осъществяването й е по-трудно, защото е трети в генералното класиране, има победи и категорично никой в Милтън Кийнс и Залцбург не иска да го пусне.

Парите винаги могат да обърнат всичко обаче. Поради тази причина Ред Бул вече са влезли в сериозен контакт и със Себастиан Фетел за евентуалното му завръщане! В падока всички са наясно, че нито Фетел е доволен от Ферари, нито те от него. Напускането му обаче също никак не е лесно, защото ако Скудерията го освободи, ще трябва да му плати 60 млн. евро неустойка. Не е напълно ясно как стоят нещата ако той сам си тръгне.


Версията за преминаване на Макс в Мерцедес още догодина обаче е странна и поради още един важен фактор – Люис Хамилтън

Дали и как той би приел един подобен трансфер. Шампионът многократно заяви, че няма нищо против да се състезава с Макс с един и същи болид и със сигурност е абсолютно убеден, че ще го победи. (В последния брой на списанието ни имаме специален материал за това.) Но как изобщо може да стане подобна сделка? Да, Волф иска да си осигури услугите на следващата мегазвезда във Формула 1 и това е логично. Как обаче ще го събере с настоящата дори и само за един сезон! Между Волф и Люис в момента има изключително дълбоки лични отношения. Точно поради тях австриецът може да знае или да очаква нещо, което никой друг не подозира.

Дали става дума за обмисляно още през пролетта оттегляне на Люис е трудно да се отговори. Има обаче и друг факт. Дори и да е обмислял нещо подобно преди време, сега пред Хамилтън е реалната възможност да настигне Михаел Шумахер по брой спечелени титли и да го изпревари по победи още преди настъпването на новата епоха през 2021 г. До нейното начало Макс вероятно наистина ще е пилот в Бракли, а до себе си ще има Естебан Окон или Джордж Ръсел. Ако, разбира се, Люис не реши да остане и в следващия период от Формула 1. Всъщност най-вероятно е тимът да е в състав Верстапен – Ръсел, защото Окон едва ли ще чака на резервната скамейка още година. Според немския Билд той е в много сериозни преговори още през следващия сезон да стане съотборник на Даниел Рикиардо в Рено.


Нико Хюлкенберг пък почти сигурно ще заеме мястото на Ромен Грожан в Хаас, а Ботас може да облече екипа на Ред Бул

Преговорите му са сериозни и сделка може да се осъществи, както ако Макс отиде незабавно в Мерцедес, така и да станат съотборници, ако Албон не издържи и се огъне в следващите състезания. Затова и никой не бърза да подписва.

Серхио Перес отдавна търси начин да се премести от вече семейния тим на съотборника си Ланс Строл. Той ще заеме всяка добра позиция в Рено, Хаас, а защо не и Ред Бул или дори Торо Росо.

Никола Латифи пък е готов веднага да замени Роберт Кубица и спонсорите му да добавят още 30 млн. към бюджета на тима.

Има и още по-екзотични варианти като преминаване на Макс във Ферари. Двамата с Льоклер в един тим ще са взривоопасна двойка. А за мен е и абсолютно нереалистично да се пише за евентуален ангажимент обратно на Фернандо Алонсо. Било в Ред Бул, било в Рено, каквито преговори със Сирил Абитебул също се водели. Далеч по-възможно е преминаване на Рикиардо във Ферари до Льоклер при раздяла с Фетел!

При всички случаи обаче забавянето на решението на Тото Волф за това кои ще са пилотите му догодина породи повече спекулации дори от обичайно

Освен всичко друго, тези избори може да са свързани и с наистина много по-дълбоки процеси, отколкото изглежда на пръв поглед. Като например перспективите за това ще останат ли изобщо Ред Бул и Хонда във Формула 1 след 2020 г. Дали Мерцедес и Рено ще запазят същата ангажираност като настоящата и т.н. Вероятно съвсем не случайно и само заради близко приятелство семейства Екълстоун и Хорнер например прекараха ваканцията си заедно в Дубровник. Какво ще прави Хамилтън?

Въпросите са повече от отговорите, но реалистичният сценарий е отново всичко да бъде отложено с поне няколко месеца. Хамилтън, Макс и Фетел може да запазят местата си и през 2020 г., а съотборниците им не са от чак толкова голямо ключово значение…

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter