Начало Автомобили Toyota ME.WE – концепция за един по-адаптивен автомобил с множество функции

Toyota ME.WE – концепция за един по-адаптивен автомобил с множество функции

52
0
Toyota ME.WE

Toyota ME.WE е иновативният резултат от сътрудничеството между Toyota European Design&Development (ED2) и прочутия дизайнер Жан-Мари Масо, участвал в поредица различни проекти, включително архитектурни. Създадената от тях концепция е визията им относно три основни принципа: автомобил, който да е приспособим към множество начини на живот при запазване качеството на изпълнение; премахване на всичко излишно; модерно виждане – предизвикателство към конвенционалните разбирания за достигане на кола, която да отразява характеристиките на напредничавите хора, а не просто да е рефлексия на социалния им статус.

– Животът ни изисква по-голяма адаптивност, опростеност и лекота. Днешният автомобил трябва да бъде възприеман като лично превозно средство, което предлага повече от движение – обяснява Масо.

След сериозен анализ заедно с ED2 той идентифицира редица несъответствия в начина, по който оценяваме и разбираме колите си. След това въплъщава идеите си в ME.WE. В крайна сметка целта на концепцията е да представлява идеята за автомобил за всекиго, който предпочита по-прост и реалистичен подход към битието. Нещо като антипод използваните за демонстрация на социално положение модели например.

ME.WE е с лека и устойчива конструкция. Всеки панел лесно може да бъде персонализиран, докато в същото време производството е стандартизирано така, че да се постигне максимално оползотворяване и възвръщаемост на инвестицията. Toyota ME.WE на практика е няколко модела в един – пикап, кабриолет, офроудър, малък градски автомобил. Името идва от me (от англ. – аз) и we (ние) – концепцията цели да задоволи както желанията на индивидуалния собственик, така и изискванията на околните. Обобщението на всичко това всъщност е, че се търси преход от културата за търсене на „повече“ (повече придобивки, материални блага и т.н.) към търсене на „по-добро“ (по-добро качество на услуги, движение, живот).

Теглото е само около 750 кг – минимум 20% по-ниско от традиционните стойности за модели в В-сегмента.