Начало Рали Трета кола – новото предизвикателство за Фолксваген във WRC

Трета кола – новото предизвикателство за Фолксваген във WRC

42
0
Андреас Микелсен

Екипът на Фолксваген започна първия си пълен сезон в световния рали шампионат и досега се справя успешно с всички предизвикателства. Най-новото е включване на трети автомобил, за който бе създаден отделен екип – Фолксваген Моторспорт II. Тийм менинджърът на отбора Свен Смийтс обяснява до какво води включването му в първенството.

– Какво означава за отбора да излезе с три автомобила от рали Португалия нататък – от спортна и от логистична гледна точка?

– От спортна гледна точка е чудесно да видим Андреас [Микелсен] във WRC автомобил след толкова дълга пауза. Първоначално той има различни цели от тези на Себастиен [Ожие] и Яри-Мати [Латвала]. Португалия в частност е нова територия за него. Той основно ще трупа опит и ще се старае да финишира в надпреварите. Когато се почувства достатъчно уверен, вече ще може да демонстрира на каква скорост е способен. За отбора трети автомобил означава просто повече работа. Трябва да имаме повече резервни части, включително допълнителни двигател и скоростна кутия. Прибавете оборудването, необходимо за още едно място в сервиза, както и нужния за него персонал: един инженер и трима механици. Пътуваме с още един камион в сравнение с първите две ралита в Европа, който е с всичко необходимо за Поло-то на Андреас.

– Защо Фолксваген не започна рали сезона с три Поло R WRC, а пуска още един автомобил след три състезания само с две коли?

– Заради допълнителните усилия, идващи с появата на трети автомобил. Искахме да си оставим достатъчно време, за да проработим всички процеси, включени в един рали уикенд. Освен това искахме да видим как ще се представи Поло-то в състезателни условия. Ако бяхме открили сериозен проблем по време на първите три ралита, щеше да се наложи да го решаваме на три коли. Едва ли е нужно да казвам, че това щеше да означава допълнителни средства. Искахме да си дадем достатъчно време, за да си стъпим на краката през тези последни три месеца.

– Какво ще е най-голямото предизвикателство за отбора в рали Португалия?

– Това в немалка степен зависи от времето. Видяхме, че всичко е особено трудно, ако вали. Маршрутът става кален и хлъзгав. На сухо всичко ще зависи от пилота. Пауърстейджът пък е цели 52 километра. Това само по себе си е изключително и означава, че състезателите трябва да се потрудят здраво за допълнителните точки.