Люис Хамилтън и Нико Розберг се класираха първи и втори в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Австралия. Английският пилот на Мерцедес изпревари с 0,176 съотборника си и с 0,228 сек Себастиан Фетел (Ферари).
Третата тренировка на Албърт парк бе особено важна за всички отбори, след като петъчните сесии не бяха полезни никому заради постоянния дъжд. И тази сутрин над пистата валеше, но за следобед прогнозата бе за оправяне на метеорологичните условия.
STOP RAINING PLEASE „@F1:
Another damp morning but forecast is good for this afternoon#F1 #AusGP #F1isBACK pic.twitter.com/Qj9ehS2JdX„
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 19, 2016
Веднага след началото на тренировката множество коли тръгнаха да излизат на пистата. Рио Харианто (Мейнър) и Ромен Грожан (Хаас) обаче се удариха в питлейна, след като автомобилът на индонезиеца бе пуснат да излезе неправилно. Механиците им ги прибраха, като болидът на Грожан пострада по-сериозно.
Early drama in the pit lane as Haryanto collides with Grosjean, damaging both cars #AusGP #FP3 #F1IsBack pic.twitter.com/AbgGGlNO9D
— Formula 1 (@F1) March 19, 2016
6 минути след първия старт сесията най-после започна нормално, като първото време бе записано от Нико Хюлкенберг (Форс Индия) – 1:31.196 мин (софт). Екипите избраха различни типове гуми, като фаворитите от Мерцедес например направо сложиха суперсофт, от Ферари предпочетоха софт. Фернандо Алонсо (Макларън) и Серхио Перес (Форс Индия) се завъртяха, но продължиха. Шансът по време на сесията да завали бе 40% и затова тимовете бързаха да свършат колкото се може повече работа преди квалификацията и утрешното състезание. Междувременно от Хаас потвърдиха, че ще сменят пода на колата на Грожан като предохранителна мярка след инцидента с Харианто.
Даниел Рикиардо бе начело в класирането 20 минути след старта на сесията. Австралийският пилот на Ред Бул оглавяваше таблицата с 1:27.733, следван от съотборника си Данил Квят (+0,498 сек), Фетел (+2,717 – най-добро постижение със софт до този момент), Нико Розберг (+3,164), Хамилтън (+3,169) и т.н.
Rosberg and Magnussen both take a trip down the Turn 13 escape road #AusGP #FP3 pic.twitter.com/dEQSENBJjx
— Formula 1 (@F1) March 19, 2016
Розберг и Хамилтън направиха дълги серии с гумите си суперсофт – по над дузина обиколки, докато Кими Райконен оглави класирането – 1:27.560 (също с най-меките гуми на Пирели). Най-доброто време в третата тренировка на Албърт парк през 2015 г. бе на Хамилтън – 1:27.867. Механиците на Хаас се справиха с поправянето колата на Грожан и той излезе на трасето в средата на сесията, докато Фетел подобри времето си със софт (втори комплект за тренировката).
LATEST PROVISIONAL CLASSIFICATION (HALFWAY THROUGH SESSION) #FP3 #AusGP pic.twitter.com/tBGpMY29x5
— Formula 1 (@F1) March 19, 2016
Фелипе Маса (Уилямс), който бе със суперсофт, съобщи на екипа си, че предните му гуми създават сериозни проблеми. През това време Розберг даде 1:26.149 мин (софт) и излезе начело в класирането, докато Хамилтън правеше промени в бокса по предното си окачване. Времето на Нико бе с 0,619 сек по-добро от постижението на Рикиардо със суперсофт. Миналогодишният полпозишън, постигнат със софт, бе 1:26.327.
Times for @MercedesAMGF1 very significant. First time the team has shown its hand and @nico_rosberg fastest by 0.6s. On soft tyres.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) March 19, 2016
Хамилтън на свой ред започна нова серия със софт и времето му бе с +0,328 сек по-слабо от това на съотборника му, а Райконен със суперсофт бе с +0,286 сек по-бавен от Нико. Разликата между Мерцедес и Ферари със софт бе почти секунда.
Фетел излезе пръв в класирането с 1:25.852 (суперсофт), като времето можеше и да е още по-добро, но блокира гуми в 15-и завой.
SPEED TRAP: Iceman heating up the speed gun late in #FP3… #AusGP #F1IsBack pic.twitter.com/Kzs7ECv3nL
— Formula 1 (@F1) March 19, 2016
10 минути преди края на тренировката пилотите на Мерцедес сложиха гуми суперсофт. Времето на Розберг бе 1:25.800, това на Хамилтън – 1:25.624 (0,228 по-бързо от това на Фетел).
В самия край на сесията всички бяха със суперсофт и от Пирели отбелязаха, че може би за първи път през 2016 г. наблюдаваме реалното темпо на отборите от Формула 1. Обиколките с този тип гуми през третата тренировка в Австралия бяха първи за Мерцедес тази година – световните шампиони изобщо не ги използваха по време на тестовете през зимата.
Карлос Сайнц (Торо Росо) пък се вклини между пилотите на Ферари и се нареди четвърти (на 0,633 сек от Хамилтън), следван от Райконен, съотборника си Макс Верстапен, Валтери Ботас, Рикиардо, Маса, Перес, Алонсо, Дженсън Бътън и т.н.
FINAL PROVISIONAL CLASSIFICATION – END OF FP3 #AusGP #F1IsBack pic.twitter.com/GZHaRgvTPm
— Formula 1 (@F1) March 19, 2016