Трети отбор след Макларън и Алпин е поискал изясняване на техническите и финансови взаимоотношения между Ферари и Хаас. Наличието на хъб на американския тим директно в Маранело и рязко подобреното темпо на екипа предизвикаха съмнения у някои от съперниците. Предполага се, че третият отбор с желание взаимоотношенията на отбора на Джийн Хаас със Скудерията да бъдат проверени е Мерцедес или Астън Мартин. И от четирите споменати тима имаше коментари по темата, но нито един от тях не е потвърдил официално да е подавал молба за допълнителни проверки.
От Хаас са категорични, че подозренията са абсолютно неоснователни.
„Това са глупости“, коментира Гюнтер Щайнер съмненията от страна на противникови отбори. „Имаме си отделни входове. Компютърните ни системи са напълно различни. Нито един от служителите на Ферари от Формула 1 екипа не влиза при нас.“
„Трябва да се трудиш упорито, за да ти завиждат. Съжалението е безплатно“, допълни шефът на Хаас.
Матия Биното от Ферари също посочи, че двата екипа са в различни сгради, напълно отделени един от друг.
Сътрудничеството между отбори във Формула 1 – какво може да се купува и използва – е определено в техническите правила на спорта. Някои екипи споделят и аеродинамичен тунел. Алфа Таури например работи в аеротръбата на Ред Бул.
„Според мен промяна в правилата (относно съвместната работа на екипи) не е необходима ако ФИА контролира всичко, както и го прави“, заяви шефът на Алфа Таури Франц Тост.
„За мен това е добър вариант, защото в миналото трябваше например да конструираме собствена скоростна кутия. Имахме и отделен аеротунил, което смятам за разхищение на пари. Ако е възможно сътрудничество в тези посоки с друг отбор, то това е балансиран и уместен подход. И ние изпълняваме правилата на 100%. Споделяме една тръба с Ред Бул Технолъджи, но няма абсолютно никаква размяна на техническа информация. Работим там три дни – събота, неделя и понеделник, останалата част от седмицата е за Ред Бул Рейсинг. И това е всичко. Уважаваме регламента. Ако някой смята, че не е така, няма проблем да прати ФИА да провери. Можем да докажем, че спазваме правилата.“
Кристиан Хорнер посочи, че в този смисъл Ред Бул е на практика „хазяин“ на Алфа Таури по отношение на аеродинамичния тунел и също посочи, че няма никаква размяна на информация
„Но те получават всички дни, които предпочитат, за работа в тръбата. Логично е такова съоръжение да се споделя. По принцип въпросът с хората е по-сложен. Заради ограничението на бюджетите големите отбори трябваше да направят промени. На нас ни се наложи да се сбогуваме със стотина души, за да влезем в границите. Същевременно ФИА не може да каже какво да работят или не тези хора. Имам предвид, че когато се освобождават специалисти е нормално да спомена на Франц например и да попитам дали се интересува. Подобни неща се случват постоянно.“
„Това, което не се случва в този сценарий, е прехвърлянето на интелектуална собственост, тъй като би било очевидно нарушение на правилата. Понякога знанията от един тим отиват в друг вследствие смяната на инженери, техници. Но те отнасят само това, което е в главите им, иначе нямат и листче хартия, никакви данни на физически носител. Следенето на подобен регламент е сложно за федерацията, но според мен сме постигнали разумен баланс“, коментира още Хорнер.
Ciao Imola 👋🇮🇹
It’s Race Week, once again! #HaasF1 #ImolaGP pic.twitter.com/cDgZ5x2McQ
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 18, 2022