Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Маранело организират хъб на Хаас

В Маранело организират хъб на Хаас

2662
0
Хаас
снимка: Хаас

Ключови служители от екипа на Ферари се прехвърлят в Хаас като част от реорганизацията на Скудерията заради задължителното ограничение на бюджетите от следващия сезон. През 2021 г. отборите във Формула 1 трябва да работят със 145 милиона долара годишни разходи. От тях са изключени заплатите на пилотите и тримата най-висши мениджъри в тимовете. За най-големите отбори обаче се налага сериозна реорганизация. Затова Ферари прехвърля някои от хората си към Хаас.

Пръв бе Симоне Реста – той отива в Хаас под наем, американският отбор ще плаща заплатата му, но договорът му продължава да е с Ферари. Други специалисти ще го последват и в Маранело ще организират своеобразен хъб за Хаас. Звеното ще работи самостоятелно.

„Всички се изправяме пред нови предизвикателства с въвеждането на новите правила и трябва да се справим с тях с прагматизъм и отворено съзнание. Отношенията ни с Хаас датират от момента на влизането на тима във Формула 1. Вярваме, че те са основа двата отбора да имат полза един от друг в съответствие с правилата на ФИА“, заяви шефът на Ферари Матия Биното.

„Тези хора (работещите за Хаас – б.р.) ще са в напълно отделна от Ферари сграда. Няма да имат достъп до Скудерията. Хаас са ни клиенти. Някои от нашите хора ще отидат в техния тим и според мен това е страхотна възможност за тях, защото ще подсили техническата им организация.“

„Ние трябваше да намалим хората при нас, за да влезем в рамките на бюджетните ограничения. Но при всички положения Хаас остава напълно независим отбор. Не е джуниър екип на Ферари, не обменяме информация извън разрешеното от правилата. А и когато се налага нещо подобно, определено се радвам повече, че хората ни могат да отидат в Хаас, отколкото да останат без работа или да ги привлекат други отбори.“

Възприятието на някои наблюдатели обаче се различава от това на Биното. Затова и Фредерик Васьор бе попитан в Абу Даби дали Алфа Ромео няма да тръгне по пътя на американския тим. Отговорът бе категоричен: „Не.“

„Подходът ни е различен от този на Хаас“, продължи Васьор. „Ние сме независими. Имаме добро партньорство с Ферари за двигателя и скоростната кутия, но това е всичко. Искаме сами да развиваме колата си.“