Начало WRC News Три ралита в едно – Лапи за предизвикателствата в Германия

Три ралита в едно – Лапи за предизвикателствата в Германия

252
0

Есапека Лапи е сред изключенията при рали пилотите, тъй като започва кариерата си на асфалт – и по-точно на писта с картинг. Единственият му подиум във WRC досега също е на такава настилка. Пилотът на Ситроен разяснява предизвикателствата на рали Германия, което се провежда на асфалт, но с различни характеристики.

Какво прави това рали различно от останалите?

Мръсният асфалт, когато завали. Честно казано, никога не съм го харесвал. Миналогодишното ни темпо обаче бе добро. Имахме и късмет – някои съперници бяха сполетени от проблеми, така че ние се качихме на подиума. Това показва, че постоянството в карането е от жизненоважно значение в състезанието.

Кое е по-трудно в Германия – да разгадаеш конкретните условия на пътя или да получиш точна информация от разузнавателните екипи?

За мен определено е преценката на сцеплението. Нашите екипи са чудесни и в сложни условия е изключително важно да получаваме навременна и точна информация. Но нивото на сцепление понякога може да се промени толкова от един завой до друг, че е огромно предизвикателство да прецениш колко е хлъзгаво!

Изглежда опитът е много важен…

Това ще е шестото ми участие в Германия, трето с WRC автомобил. Но въпреки това мисля, че мога да постигна още прогрес в Панцерплате. Миналата година бях с 0,2-0,3 сек по-бавен на километър от най-силните времена. Не е лошо постижение, но трябва да наваксам изоставането. Един от ключовете е добра работа с гумите. Смятам, че аз се справих добре с тях през 2018-та. Бяха в прилично състояние в края на отсечката, така че вероятно е можело да натисна малко повече!

В Корсика обясни, че опитът ти от картинга е помагал да преценяваш възможните траектории.

Така е, но не съм сигурен, че това ще ми помогне в Германия. Пътищата са твърде тесни и мръсни.

Този кръг често е описван като три ралита в едно. Коя част предпочиташ?

Любимата ми част са отсечките в Заарланд. Природата е чудесна, има малко повече пространство, така че някоя малка грешка не се наказва моментално с удар в бордюр или стена. В лозята се случва точно това.