Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Целта на Ферари е да се класират редовно на първите две редици...

Целта на Ферари е да се класират редовно на първите две редици в квалификациите

44
0
Стефано Доменикали

Целта на Ферари е да се класират редовно на първите две редици в квалификациите, заяви шефт на тима във Формула 1 Стефано Доменикали по време на видеочат с фенове.

Италианецът отговаряше на въпроси на запалянковци, свързани както с настоящия сезон, така и с историята на тима.

Целта ни е да намалим разликата спрямо челото в следващите три старта. Смятам, че ще сме конкурентоспособни на Силвърстоун, където и в миналото сме се справяли добре, но има толкова много фактори, които трябва да вземе предвид. Гумите? Много ще зависи от времето и температурите. Отборът и спокоен и концентриран: знаем, че трябва да вземем добър резултат, но сме свикнали с този тип напрежение – обясни той.

Скудерията определено има невероятни спомени от пистата Силвърстоун, където през 1951 г. Хосе Фройлан Гонзалес печели първата победа за Ферари във Формула 1. Доменикали се върна към някои по-съвременни състезания:

– За мен успехът на [Фернандо] Алонсо на това трасе през 2011 г. бе една от най-големите победи в кариерата ми. Беше специална надпревара, тъй като сезонът ни бе труден, а да спечелим точно там, при това когато отбелязвахме 60-ата годишнина от първия триумф на Ферари в F1, бе като знак от съдбата: вярвам, че точно тази неделя има много специално място в историята на спорта. Тъжно е, че само преди няколко дни човекът, който донесе на Ферари онази първа победа през 1951-ва – Фройлан Гонзалес – си отиде. Ние ще си спомним за него през предстоящия уикенд.

След връщането в миналото Доменикали отново се върна към F138 и поведението на колата.

– Правим най-доброто, на което сме способни. Инженерите ни се трудят изключително упорито, защото сме наясно, че не можем да позволим пилотите ни да стартират от задни позиции на грида. Целта е поне да се класираме редовно на първите две редици. Ясно е, че би ни се искало винаги да стартираме от полпозишън – това би направило всичко далеч по-лесно – допълни началникът на Ферари.

Според него всички бързо ще свикнат със звука на новите двигатели V6, които ще се използват в Гран при от догодина. Управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун многократно изразяваше съмнение, че „музиката“ на мотора ще допадне на свикналите с V8 запалянковци и че това ще отнеме от привлекателността на спорта.

Новите агрегати са огромно предизвикателство, при това не само за специалистите по двигателите, но и за всички останали инженери и пилоти. Ще е много важно освен това да се обясни на публиката какво точно ще се промени и как ще вървят колите. Що се отнася до тестовете, то знаете, че винаги искаме те да бъдат върнати. Според мен може да се постигне компромис – като да правим 4 изпитателни сесии на писти, където вече сме се състезавали, които да започват във вторник след надпреварата. Тестовете са важни не само за развитието на автомобилите, но и от чисто търговска гледна точка, както и за феновете – обясни Доменикали.