Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Турбо и MGU-H са повредени в задвижващата система на Льоклер

Турбо и MGU-H са повредени в задвижващата система на Льоклер

4513
0
Шарл Льоклер, Матия Биното, Ферари
Шарл Льоклер и Матия Биното; снимка: Ферари

Повредите в задвижващата система Ферари на Шарл Льоклер са в турбото и MGU-H, съобщи тимът от Маранело. Роденият в Монако пилот водеше спокойно в Гран при на Испания, когато загуби мощност. Единственото, което можеше да стори, бе да се прибере в пита. Загубата му коства лидерство в генералното класиране на шампионата за сезон 2022, след като Макс Верстапен спечели на пистата Каталуния.

От Ферари посочиха изрично, че ситуацията не е възникнала заради дефектна част или грижи с издръжливостта на повредените или други компоненти на агрегата. Наблюдатели посочват, че това по принцип означава проблем с работата или с монтажа. От Скудерията обаче не назоваха абсолютно точно причината за повредата

Отборът съобщи, че турбото и MGU-H не могат да бъдат поправени.

По-рано този сезон бе оповестено, че във Ферари са решили още преди надпреварите да стартират да използват по четири задвижващи системи на пилот. Ограничението за 2022 г. е 3 и използването на допълнителни елементи носи наказания. Предполага се, че едва ли ще има отбор, който да се справи в определените от правилата лимити за агрегатите. От Алпин например решиха да сменят задвижващата система на Фернандо Алонсо в Испания. Причината не бе проблем, а фактът, че той се оказа 17-ти в квалификацията. Така санкцията бе само 3 места – двукратният световен шампион стартира последен, но вече има още един агрегат, който може да използва по-нататък през сезона.

Льоклер бе разочарован от провала на Каталуния, но не толкова, колкото в Имола и Маями. Той се постара да отбележи положителните неща за себе си и за Ферари от уикенда в Испания

„Да, разочарован съм. Ако се бориш за шампионата, то си наясно, че абсолютно всяка точка е ценна. Но в рамките на един толкова дълъг сезон подобни неща се случват. Това определено не е извинение. Всички обаче са разочаровани също като мен. Нямаше никакъв смисъл да се ядосвам на когото и да било. Исках само да видя механиците, да ги поободря, защото бяха доста паднали духом“, допълни Льоклер.