Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Твърдото окачване мъчи Мерцедес в Монако

Твърдото окачване мъчи Мерцедес в Монако

1770
0
Люис Хамилтън, Мерцедес
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Иван Тенчев, Монако. Отборът на Мерцедес отново имаше проблеми с подскачането по време на първата тренировка през уикенда за Гран при на Монако. Този път обаче те не произтичаха толкова от аеродинамиката на колата, колкото от доста твърдото окачване. Смяната на третия амортисьор на предната ос при Люис Хамилтън бе първата стъпка в търсенето на решение. За втората сесия екипът можеше да търси омекотяване с повдигане нивото на колата, за да стане тя по-лека за каране.

Нико Розберг обясни обаче, че повдигането на Мерцедес-а само с 1 мм означава загуба от 0,03 сек на обиколка. За да има ефект, F1 W13 трябва да се вдигне с 3 мм или да загуби 0,1 сек на обиколка.

„Мисля, че имаме проблем с височината на колата“, заяви Тото Волф между двете петъчни сесии. „Проблемът с подскачането понякога се дължи на комбинация между аеродинамика и твърдост на окачването. Днес е второто.“

„Изглежда болидът ни има потенциал, защото бяхме бързи. Може би не накрая, когато бяхме с твърди гуми и правехме дълги серии от обиколки. Като цяло мисля, че колата е добра, но беше неуправляема с тези си настройки.“

„Ще се потрудим върху настройките в оставащите две тренировки. Ще се постараем да направим болидите по-приятни за пилотите ни.“

Хамилтън каза по време на сесията, че ще му трябват налакътници заради тресенето.

„Ако колата е бърза, ще му намерим!“, засмя се Волф.

Австриецът допълни, че тимът на Мерцедес продължава да се учи и да напредва. В Испания екипът имаше сериозни подобрения по колата и там поведението на F1 W13 бе значително по-спокойно. Волф обаче имаше известни съмнения как ще вървят болидите в Монако.

„В крайна сметка разбираме колата все по-добре. Научаваме повече. Това е положението“, заключи Волф.

В настоящия брой на списание ClubS1 (256) може да намерите подробности защо точно тимът на Мерцедес бе толкова засегнат от подскачането.