Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уилямс с проблеми при смяната и използването на гумите

Уилямс с проблеми при смяната и използването на гумите

59
0

Феновете на Уилямс имаха значително по-големи очаквания от състезанието в Белгия, след като в събота Валтери Ботас се класира на третото място. В крайна сметка обаче финландецът завърши едва девети на повече минута от победителя Люис Хамилтън. Шестото място на Фелипе Маса също не бе успокоение.

„Шестото място бе по-добре от нищо, но състезанието не бе лесно за нас“, бе равносметката на Маса след надпреварата. Още на старта и двамата пилоти загубиха позиции. „Стартът не бе добър и по някаква причина с меките гуми колата просто не функционираше добре. И двамата загубихме доста позиции и бяхме много по-бавни, отколкото трябваше. Мисля, че това бе най-големият ни проблем в състезанието.“

Ботас потвърди впечатленията на бразилския си колега.

„Гумите превъртяха прекалено на старта“, обясни финландецът. „В първите две обиколки колата бе прекалено бавна и нестабилна. Пилотите около мен изглежда се справяха значително по-добре с гумите си.“

„Най-големият ни проблем бе темпото в първата серия от обиколки“, наясно бе и Роб Смедли. „Просто не успяхме да извадим максимума от колата и имахме сериозен грейнинг на предните гуми. След първите спирания в бокса нещата се подобриха.“

Тогава обаче в отбора на Уилямс направиха куриозна грешка и изпратиха Ботас на пистата с гуми от различни смеси. Това противоречи на спортния регламент и по-точно на член 25.2 от него, където в третата му точка се казва:

„Един комплект гуми се състои от две предни и две задни гуми, който трябва да бъдат от един и същи тип.“

„От около една седмица имаме нова система при смяната на гуми“, обясни от своя страна Клер Уилямс. „Просто се получи объркване, защото момчетата разбраха малко преди влизането на Валтери, че той идва. Това е грешка, която може да се случи на всеки.“

Заради тази грешка обаче Ботас получи наказание с минаване през бокса.

„Трябва да направим внимателен анализ и да се погрижим подобно нещо да не се случва“, заявява Уилямс и споделя, че се е извинила лично на Ботас за грешката.

„Преди това да се случи Валтери бе близо до Себастиян и Грожан“, ядосваше се от своя страна Смедли, който вярвал във възможността за място на подиума. А най-интересното бе, че различните гуми почти нямаха влияние върху времената на Ботас.

„Мислех си, че има някакъв проблем с налягането на гумите“, обясни Ботас. „Не бе нещо впечатляващо, но все пак се усещаше, че нещо не е наред.“

В края той получи комплект медиум гуми, но състезанието вече бе към края си.

„Мисля си, че загубихме най-малко едно пето място“, продължава Ботас. „Получихме повече притискане във втория сектор, което бе добре, но загубихме скорост в първи и трети сектор. Като цяло не успяхме да постигнем добър компромис.“

„Трябва да разберем, защо колата ни не може да накара предните гуми да функционират достатъчно добре“, обясни Роб Смедли. В петък при дългите серии от обиколки положението не бе подобно. Сега екипът на Уилямс иска да забрави колкото се може по-бързо надпреварата в Белгия и да се подготви за тази в Италия. Единственият положителен резултат бе, че Уилямс спечели десет точки или с четири повече от Ферари. Въпреки това отбора от Гроув изостава 81 точки от италианците в класирането при конструкторите.