Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Саймъндс: Новите изисквания за носа имаха голямо влияние върху конструкцията на FW37

Саймъндс: Новите изисквания за носа имаха голямо влияние върху конструкцията на FW37

39
0
Уилямс FW37

Уилямс показа първи снимки на новия си болид FW37. Отборът имаше изключително успешен сезон през 2014 г. и се надява да продължи тенденцията и през предстоящата състезателна година. Техническият шеф на тима Пат Саймъндс обясни, че най-сериозното предизвикателство при конструирането на колата е било оформянето на предната част според новите правила за промяна на носовете.

– Идеята при проектирането на FW37 бе първо да се анализира внимателно FW36 и представянето му. След това отбелязахме какво е проработило добре и набелязахме нуждаещите се от подобрение аспекти. Аеродинамиката на миналогодишния ни болид бе забележителна, но винаги има какво да се направи, особено с оглед на новите правила за носовете през 2015 г. – обясни Саймъндс. – Концептуално проектът за FW37 започна още преди FW36 да излезе на писта. Основният елемент бе да се разберат промените в правилата и как те ще повлияят на конструкцията на автомобила. След това проверявахме дали идеите ни пасват на изискванията.

Уилямс стана трети в шампионата при конструкторите през миналия сезон, след като през 2013 г. бе едва девети. Тимът спечели девет подиума, а освен това Фелипе Маса и Валтери Ботас се наредиха на първа редица на грида за Гран при на Австрия. Саймъндс обясни, че битката с Ферари за третото място при отборите е продължила развойната програма на тима от Гроув до късната есен на миналата година. Понастоящем обаче отборът разполага с достатъчно хора, за да е в състояние да върши тази работа и същевременно да се труди по останалите си проекти.

– При FW36 почувствахме, че достигаме определени граници и се възползвахме от възможността да ги премахнем в името на представянето. При предишния ни болид имаше доста голямо количество баласт, така че можехме да правим промени без да се опасяваме от допълнително тегло – разяснява Саймъндс. – Промяната в правилата ни причини известно главоболие. Новите изисквания за геометрията и върха на носа имаха значително по-голямо влияние върху конструкцията, отколкото бяхме преценили първоначално. Ефектът върху аеродинамиката също бе сериозен. Отборът се труди упорито по намаляване на дефицитите, до които доведоха тези промени.

Техническият шеф на Уилямс допълни, че колкото по-стабилни са правилата, толкова по-малки са разликите между отделните отбори във Формула 1. Той се надява тимът от Гроув да скъси дистанцията спрямо доминиралия миналия шампионат Мерцедес.

– Отборът направи фантастичен сезон през 2014-та и сега целта ни е да повторим развитието на събитията до началото на новата състезателна година – каза от своя страна шефът на екипа Франк Уилямс. – Разполагаме с невероятно талантливи хора, които най-много от всичко искат силно представяне. Тяхната страст обърна нещата през 2014 г. и всички неуморно се трудиха да продължим да напредваме на грида. Смятам, че предстоящият сезон ще е също толкова вълнуващ, колкото бе и миналият, и нямам търпение да видя болида ни на стартовата решетка за първата надпревара.