Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уайтинг: Екстремните режими за управление на двигателя просто са извън правилата

Уайтинг: Екстремните режими за управление на двигателя просто са извън правилата

53
0
бокс,Мерцедес

Промените в правилата за Гран при на Европа този уикенд и за следващата надпревара във Великобритания предизвикаха оживено обсъждане както между екипите от Формула 1, така и в медиите и сред феновете. По този повод директорът на състезанията Чарли Уайтинг даде пресконференция във Валенсия, за да разясни гледната точка на федерацията.

Част от дискусията бе публикувана от организацията – ето и виждането относно ограниченията по отношение картите за управление на двигателите.

– Какво е забранено на отборите да правят в условията на затворен парк – най-просто казано?

– На отборите е забранено да правят каквито и да са промени с компютър, закачен към системите. Пилотите все още имат право да сменят някои неща от волана, но ECU-то поддържа само фини настройки от кормилото. Най-просто казано всяка команда, подадена от волана, е ОК; всичко, за което им е нужен компютър, не е. На път сме да изпратим бележка до отборите със списък на всичко, което могат да променят посредством лаптопите, но това ще е едно доста кратко изброяване.

– Какво ще се случи, ако времето между квалификацията и състезанието се промени?

– Ще позволим извършването на определени промени заради съответните условия. По принцип обявяваме промяната на климатичните условия – дали сесията е на суха или мокра писта, но вече уведомихме отборите, че при промяна на околната температура с повече от 10 градуса между квалификацията и състезанието, ще им разрешим да компенсират. Но това е всичко.

– Каква е целта при въвеждането на промяната?

– Един отбор не може да има основен режим за управление в ECU-то, който да върши работа само за няколко обиколки. Ако искаш да го използваш, трябва да го правиш през цялата надпревара. Нищо не пречи да се използват изгорелите газове – стига те да са продукт единствено на реалната работа на мотора.

– Това ще повлияе ли еднакво на екипите или някои ще пострадат повече?

– Не ние можем да кажем дали един отбор ще пострада повече от друг. Зависи колко екстремни режими са били използвани. Определено съм виждал доказателства за карти за управление от множество тимове, които са екстремни, крайни. И това не се отнася за един екип.

– Защо искате това да спре?

– Защото е извън правилата.

– Колко голям ще е ефектът върху времената в квалификациите?

– Това не е въпрос, който да ни тревожи, а и е невъзможно да изчислим. По време на дискусиите обаче чух, че най-екстремните режими дават половин секунда на обиколка, но това варира от един автомобил към друг.

(тук може да прочетете виждането на ФИА относно влизащата от Силвърстоун забрана за обдухване на дифузьорите при спряно подаване на газ)