Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уебър пръв във втората тренировка в Белгия

Уебър пръв във втората тренировка в Белгия

40
0
Фернандо Алонсо

Марк Уебър (Ред Бул) бе най-бърз във втората тренировка за неделната Гран при на Белгия на пистата Спа-Франкоршамп. Втори остана Фернандо Алонсо с Ферари. След него се подредиха двамата пилоти на Макларън – Дженсън Бътън и Люис Хамилтън, както и съотборникът му Фелипе Маса.

Шампионът Себастиан Фетел с Ред Бул записа едва десето време, но кара с твърдия тип сухи гуми, когато съперниците му бяха с меки и записаха топпостиженията си.

Пилотите бързаха да направят възможно най-много проби на гумите и новостите в колите си преди поредния дъжд на Спа. Те започнаха втората тренировка върху влажна писта от предишния валеж, при 21 градуса температура и на въздуха, и на асфалта.

Нико Хюлкенберг бе в кокпита на Форс Индия, заменил Адриан Сутил за тази сесия. В същото време механиците в другия край на бокса още ремонтираха колата на Пол ди Реста, който се удари сутринта.

Рено-то на Бруно Сена (също претърпял катастрофа в първата сесия), бе напълно готово и той започна тренировките. Върху корпуса имаше и боя за аероизследвания.

Пилотите започнаха работа отново с гумите интермедия от сутринта. На асфалта имаше доста вода и най-бързият сутринта – Михаел Шумахер – изпусна шикана след правата Кемъл. Мина през зоната за сигурност и гърбиците, но нямаше проблеми.

Уебър пръв от фаворитите започна бърза серия от турове. Темпото му в първите обиколки бе около 2:10 мин. Алонсо бе близо до австралиеца в своя бърз тур в началото. Маса също направи излизане, като и двамата използваха модифицирано старо предно крило само с 2 елемента!

Серията на Уебър бе значително по-дълга от техните и след 7 обиколки Марк слезе до 2:08.351 мин. Миг по-късно съотборникът му Фетел излезе от бокса (18 минути след началото) и още в първия си тур той бе най-бърз – 2:06.398 мин. емпото се подобряваше много бързо и немецът свали 0,4 сек в следващата обиколка.

Слънцето огря Спа-Франкоршамп и след кратка пауза в бокса Алонсо на свой ред оглави класирането. Той слезе под времето на Фетел с 2 секунди!

Бътън също излезе на трасето, пак бе с новото задно крило и DRS, като на свой ред бе със секунда по-бърз от Фернандо – 2:02.206 мин.

Точно 30 минути след началото пилотите получиха информация, че до 10 минути идва нов дъжд и на пистата отново излезе Марк Уебър. Той записа нов най-добър резултат – 2:01.015 мин и го подобри до 2:09.964 мин.

Сцеплението се подобряваше и интермедиите се износваха бързо, но никой не искаше да ползва втори чифт от този модел, предвид общото ограничение за ползването им през уикенда.

56 минути преди края Алонсо пръв сложи сухи гуми. Те бяха от твърдия за уикенда тип – медиум. Веднага бе много, много по-бърз и записа 1:56.292 мин. В следващия си тур испанецът слезе до 1:53,945 мин.

Хамилтън обаче също излезе с медиум, както и Фелипе Маса.

Люис бе още с доста ниско и по-меко настроено шаси, което опря асфалта на Червената вода, а и се оплака от вибрации. Все пак пробва работата на DRS на Ле Комб.

Шумахер пък пръв сложи и мекия тип гуми – софт. С тях той на свой ред бе отново най-бързи от всички – 1:52.102 мин, но Нико Розберг го изпревари.

В средата на времето още не бе заваляло и Себастиан Фетел излезе на пистата, след което остави всички зад гърба си – 1:51.974 мин. Във втория си тур слезе до 1:51.794 мин.

Дъждът наистина се размина и Алонсо също сложи меки гуми, като пак излезе начело – 1:50.461 мин. Уебър обаче го изпревари с 30 стотни!

В това време Фетел бе с твърди гуми и потъна в класирането.

Бътън зае третата позиция меките гуми, а Хамилтън бе четвърти.

В това време Уебър свали още десета от времето си и записа най-доброто постижение от 1:50.321 мин. В този момент Хамилтън се опита да започне още една обиколка вече с твърди гуми, но нямаше никакъв шанс, защото заваля поредният дъжд.

Оставаха над 35 минути до края на времето, но тренировката на практика приключи. Все пак бе любопитно, че 10 минути преди края Уебър направи още една серия с интермедии върху мократа писта заедно с доста от пилотите в средата.