Марк Уебър (Ред Бул) и Нико Розберг (Мерцедес Гран при) ще са на първа редица в утрешната Гран при на Малайзия. Трети е Себастиан Фетел с втория Ред Бул.
Минути преди началото на квалификацията на пистата Сепанг заваля, като температурите на въздуха и трасето бяха равни – по 31 градуса, а екипите тръгнаха с интермедии. По-малко от 10 минути след старта валежът намаля, но след това отново се усили, което наложи слагането на гуми за много мокра писта. Междувременно Ферари и Макларън изчакваха в питовете по-добър момент, което им изигра крайно лоша шега.
На пистата, където на места имаше сериозни количества вода, се въртяха Виталий Петров (Рено), Себастиен Буеми (Торо Росо), Витантонио Лиуци (Форс Индия), Бруно Сена (Испания Рейсинг). Дженсън Бътън също изпусна линията и излетя, като заседна в чакъла на зоната за сигурност. Маршалите опитаха да го върнат, но не успяха да го помръднат, което наложи намесата на кран. Англичанинът обясни междувременно по радиото си, че има сериозен аквапланинг и това се видя от опитите на съотборника му, както и на състезателите на Ферари да подобрят времената си в края на първия сегмент. В крайна сметка Фелипе Маса, Фернандо Алонсо и Хамилтън не продължиха в следващата част на квалификацията, докато във Върджин с чувство за хумор отбелязаха как не са си и представяли, че ще им се наложи да пазят гуми за Q2. Хейки Ковалайнен с Лотус също прескочи до следващия сегмент за огромно удоволствие на тима си.
– Като цяло преценихме ситуацията погрешно – призна впоследствие Бътън. – Мислехме, че с утихването дъждът постепенно ще спре и затова чакахме, което очевидно се оказа грешно.
От Ферари също заявиха, че са сбъркали – и двамата пилоти на Скудерията дадоха същото обяснение като Дженсън за забавените си излизания.
В началото на следващите 15 минути от борбата пилотите използваха и мокри, и гуми интермедии. Дъждът бе утихнал, но се очакваше да се усили пак след около пет минути. Затова и този път нямаше изчакване – всичките участващи 15 състезатели излязоха веднага след светването на зеления семафор. Асфалтът поизсъхна и борбата се ожесточи. Накрая Петров за малко изпусна топ 10, като Михаел Шумахер (Мерцедес Гран при) се добра до последната част в последния момент. Заедно с руснака от битката отпаднаха Педро де ла Роса (Заубер), Буеми, Хайме Алгерсуари (Торо Росо), Ковалайнен и Тимо Глок (Върджин).
В началото и на последния квалификационен сегмент валеше сериозно, така че всички сложиха мокри гуми. 7 минути преди финала обаче квалификацията бе прекратена за двайсетина минути, тъй като дъждът се превърна в порой, а пистата – в река.
След паузата всички отново тръгнаха с гуми за много мокро преди Марк Уебър да рискува и да сложи интермедии. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнен заяви, че самият пилот поискал да смени типа. Представянето на австралиеца беше толкова добро, че накара коментаторите по радио ВВС да го оприличат на легендарния му сънародник Йън Торп!