Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уилямс има нужда от повече аеропритискане във високоскоростните завои според Ботас

Уилямс има нужда от повече аеропритискане във високоскоростните завои според Ботас

27
0
Валтери Ботас

Шести и девети се класираха Фелипе Маса и Валтери Ботас във втората петъчна тренировка преди Гран при на Малайзия.

И двамата пилоти на Уилямс бяха убедени преди уикенда на Сепанг, че са можели да се борят за подиум още в Мелбърн, ако бразилецът не бе пометен в първия завой от Камуи Кобаяши, а съотборникът му не бе допуснал грешка по време на състезанието. Затова те се надяваха да реализират значително по-добре потенциала на FW36 във втория кръг от шампионата.

В първия ден тимът се съсредоточи върху работа с гумите – изследване на поведението и температурите им. Главният инженер на тест и поддържащия екип Род Нелсън заяви, че е събрана доста информация и в отбора са наясно какво им е необходимо за квалификацията и състезанието.

Направихме някои промени по шасито между двете тренировки и изглежда бяха успешни. В челото разликите са много малки – първите 6 са събрани само само три десети и половина от секундата, така че няма да се иска твърде голямо подобрение, за да напреднат пилотите. Валтери попадна на жълт флаг при първата си обиколка за време, не направи чиста серия и при второто си излизане, така че има потенциал за отключване. Обратната информация от състезателите ни даде ясна посока на работа, какво да подобрим – допълни Нелсън.

Маса отбеляза, че не е имал технически проблеми и затова според него днешният ден бе добра възможност да научи повече за представянето на болида.

Беше доста горещо и съответно разбираме по-добре как работят гумите при високи температури. Успяхме да направим дълги серии и с двата типа, което е много полезно. Колата вървеше стабилно. В нея има още потенциал и е необходимо да анализираме данните, за да я подобрим – каза още Фелипе.

Като добър определи деня си и Ботас. Най-голямото предизвикателство за него бе разликата в представянето между гумите хард и медиум:

Твърдите се пързалят доста и се износват, така че трябва да се внимава в това отношение през уикенда. Не направих най-добрия възможен тур при последното си излизане с по-меката смес, така че имам още скорост в автомобила. Все още ни е нужно повече аеропритискане, особено във високоскоростните завои, но си имаме и силни страни. Максималната ни скорост изглежда наистина чудесна, а това е добре за състезанието.