Уилямс се надява да използва Карлос Сайнц в тестовете след края на сезона. Шефът на тима Джеймс Ваулс иска да постигне договорка с Ферари и да разчита на испанския пилот още преди началото на 2025 г.
Сайнц няма да кара за Ферари след края на сезона. 30-годишният пилот ще отстъпи мястото си на Люис Хамилтън. Решението на Скудерията изненада неприятно Сайнц, който се надяваше да остане част от има поне още година-две.
Новината за раздялата на Сайнц с Ферари беше обявена още преди началото на сезона. Това даде на испанеца достатъчно време, за да намери отбор, в които да продължи кариерата си. След поредица от преговори и спекулации, Сайнц избра да подпише с Уилямс, вместо с Ауди или Алпин.
Договорът на Сайнц с Ферари изтича в края на тази година. Дотогава той е част от Скудерията и не може да кара за други отбори. Това означава, че дебютът му с Уилямс може да се случи едва на предсезонните тестове в началото на 2025 г.
От Уилямс се надяват да разчитат на испанеца още в края на тази година. Тимът обаче трябва да получи разрешение от Скудерията, за да може да използва трикратния победител в F1 в тестовете след края на кампанията.
„Все още трябва да договорим условията с Ферари, тъй като той има договор с тима до края на 2024 г.“, заяви Ваулс. „Въпреки това се надявам да го видя в колата ни в Абу Даби.
Това няма да е първият случай, в който Ферари се съгласява да позволи на напускащи пилоти да тестват за други отбори преди края на дадена кампания. В края на 2018 г. тимът от Маранело разреши на Кими Райконен да тества за Алфа Ромео/Заубер. В същото време Скудерията взе Шарл Льоклер.
Едно потенциално използване на Сайнц означава, че Франко Колапинто няма да може да участва в следсезонния тест на Яс Марина. По време на него единият пилот тества гумите на Пирели, докато в другия автомобил трябва да има новобранец.
Правилата на F1 изискват всеки новобранец да е участвал в не повече от две състезания от Гран при. Това обаче няма как да се случи при Колапинто, който до края на сезона ще е записал девет участия.
Вaулс изрази надежда, че подписването на договор с пилот като Сайнц ще мотивира и вдъхнови Уилямс. Отборът от Гроув е изключително амбициран да се върне към предишната си слава. Уилямс също така иска да привлече и повече сериозни спонсори
„Истинската търговска полза за всички отбори от F1 е свързана само с представянето. Ако направиш колата си по-бърза или ако имаш пилоти, които натискат колата, или пилоти, които се борят един друг и натискат колата, това на свой ред ти осигурява шампионски позиции и големи спонсорски приходи“, обясни Ваулс.
„Това е тайният сос на управлението на отбор от F1. В основата си го третирате като стартъп. Трябва да вложите финансите си в един пилот – или двама пилоти- по начин, по който знаете, че ще тласкат отбора напред.“
„Не е като да се случи веднага и е дадена нощ да ти звънне телефонът и някой да ти предложи $20 милиона. Не е така. Но това е част от пътуването, което сме започнали.“
„Това, което мога да кажа, е, че имаме съществуващи спонсори, с които разговаряме от шест месеца. За тях това може да бъде, а може и да не бъде допълнителният стимул, който да ги тласне към нас. Но не става дума за това, че изведнъж вземате всичките си сделки и ги увеличавате фундаментално“, заключи шефът на Уилямс.
More reaction from JV in this weeks @krakenfx The Vowles Verdict 🗣️ pic.twitter.com/mZTchFZrj2
— Williams Racing (@WilliamsRacing) September 7, 2024