Уилямс планира някои сериозни подобрения на FW46 след лятната пауза. Тяхната цел е да отстрани слабостите на автомобила и допълнително да намали неговото тегло. Шефът на Уилямс Джеймс Ваулс потвърди, че първият ъпгрейд трябва да се появи още на Зандвоорт.
Уилямс имаше големи очаквания преди началото на сезона. Британският отбор направи някои сериозни промени в тазгодишния си автомобил. Целта беше FW46 да бъде конкурентен на всякакви писти, а не само на такива, където изобилстват дългите прави.
Уилямс направи видима крачка назад пред първата половина от кампанията. До момента базирания в Гроув има спечелени 4 точки и заема предпоследното място при конструкторите. В същото време екипи като Хаас и Виза РБ направиха големи крачки напред и отвориха голям аванс спрямо Уилямс. Единствено Заубер се намира зад легендарния британски тим
Ваулс многократно е казвал, че визията му в дългосрочен план е да изведе Уилямс обратно до върха. Той дори не изключи възможността отборът му да насочи голяма част от усилията си към 2026 г. Въпреки това той обясни, че тимът ще направи някои сериозни промени в FW46 след края на лятната пауза.
Планът е Уилямс да подобри аеродинамиката и конструкцията на окачването. Същевременно отново ще се намали теглото на автомобила, което беше ахилесовата пета през първата половина на кампанията.
„Предстоят ни актуализации след лятната пауза. Надявам се да бъдат в Зандвоорт, след това в Баку или в състезанието след Баку, което е в Сингапур“, заяви Ваулс.
„Това, което мога да ви кажа, е, че има съществени цифри, които би трябвало да ни върнат в позиция да се борим за точки. Такова нещо се постига чрез няколко неща.“
„Ще имаме някои аеродинамични актуализации. Ще видите актуализация на окачването и намаляване на теглото на автомобила. Това са основните три области, в които ще се подобряваме.“
„Това са големи стъпки в света на F1. Моята резервираност е свързана с някои други отбори. Наблюдавахме Виза РБ, които имаха голяма актуализация, но я махнаха. Мерцедес също имаше нов под на Спа, който свали след първите две тренировки. Обикновено не виждате такива неща, тъй като отборите са уверени в това, което правят“, добави шефът на Уилямс.
Ваулс добави, че във фабриката вече е започнало производството на много нови части. В същото време екипът от дизайнери на тима вече е насочил вниманието си към 2025 г. Това съответства на дългосрочния фокус, начертан от британския специалист
„Инвестираме и в 2025 г. Вече от няколко месеца автомобилът в аеродинамичния тунел не е този за 2024 г., а за 2025-та“, обясни шефът на Уилямс.
„Причината, поради която правим това, не е защото вярвам в 2025 г. Искам да вкараме автомобила за 2026 г. в тунела възможно най-скоро, но все пак да имаме разумно представяне през следващия сезон.“
„Всичко, което правим, е да разполагам с повече средства и да успеем да постигнем повече напредък през 2026 г. Благодарение на допълнителните ресурси сега членовете на екипа ни са съсредоточени едновременно върху 2024, 2025, 2026 и малко и върху 2027 г.“
Ваулс допълни, че процесът на работа е сериозно променен след неговото идване в отбора. Преди това инженерите на тима никога не са мислили в толкова дългосрочна перспектива.
„Това е промяна за Уилямс. Преди това бяхме свикнали да работим по-скоро една година напред или дори върху текущата година. Както можете да си представите, когато правите това в рамките на организацията, е необходимо време за адаптация.“
„Нищо от това, което ви казах тук, не е нещо специално. Мерцедес и Ред Бул до правят отдавна. Разбира се, това е голямо отклонение за отбор като Уилямс“, заключи Джеймс Ваулс.
‘The sacrifices will be worthwhile’.
JV is staying positive as we head into the summer break during the @krakenfx Vowles Verdict ⬇️
— Williams Racing (@WilliamsRacing) August 3, 2024