В последните два състезателни уикенда Макларън отбеляза известно отстъпление и реакцията не закъсня. След като на Силвърстоун отборът бе изместен от третото място в класирането при конструкторите от Лотус, в Уокинг реагираха като ужилени. Първо бе направена спешна среща между всички отговорни лица, а пък за Хокенхайм бе разработено ново широкообхватно обновление на болида. То засягаше колата както в механичен, така и в аеродинамичен план. Най-големи надежди се възлагат на новите кутии на радиаторите, който трябва да осигурят повече притискане.
Въпреки малкото време, в което отборите имаха възможност да изпробват колите си на сухо днес, болидите на Макларън отбелязаха значителен напредък и се класираха първи (Бътън) и втори (Хамилтън) в първата свободна тренировка. Въпреки че тим шефът Мартин Уитмарш бе наясно с ограниченото значение на тези резултати, той изрази удовлетворение от постигнатия напредък.
„Разбира се, че за нас е радостно, че отново сме начело в класирането, макар и в петък сутринта“, обясни Уитмарш. „Но все още разбира се е твърде рано за крайни заключения.
Все още не сме обсъждали данните събрани след направените промени. Важното обаче е, че колата още от самото начало бе добре балансирана. Успяхме да изпробваме всички промени. Все още обаче е твърде рано, както казахме, да се говори за голяма крачка напред. Данните изглеждат обещаващо. Ще трябва обаче да говоря и с пилотите, и съм много любопитен, какво ще кажат те.“