Начало Избрани Управлението на гумите на Пирели ще бъде от ключово значение в Баку

Управлението на гумите на Пирели ще бъде от ключово значение в Баку

660
0
Гран при на Азербайджан 2023
снимка, Пирели

Гран при на Азербайджан е четвърти кръг от сезон 2023 в световния шампионат на F1. Надпреварата се провежда по улиците на столицата Баку и приема първия спринтов уикенд за годината.

Азербайджан приема първия си старт от F1 през 2016 г. Оттогава страната е непрекъсната част от графика на спорта с изключение на 2020 г. Пистата в Баку е една от най-дългите в календара на Формула 1 с нейните 6003 м. Трасето е известно с комбинацията от дълги прави и тесни технични участъци.

Този уикенд влиза в сила новия формат за уикендите със спринтове. Той включва и спринтова квалификация, която ще се проведе на мястото на FP2 в събота.

Тазгодишното издание на Гран при на Азербайджан се провежда месец и половина в сравнение с 2021 и 2022 г. Това изместване на състезанието оказва влияние върху температурата на въздуха и асфалта. Според прогнозите за времето, уикендът в Баку ще се проведе при хладно и облачно време 

Първият ден от състезателния уикенд в Баку трябва ще бъде най-хладен. Времето сутринта ще бъде с повече облаци, след което ще има повече слънце за следобедната квалификация.

В събота сутринта е планирана спринтовата квалификация. Сесията трябва да се проведе при облачно, но сухо време. Спринтовата надпревара в Баку вероятно отново ще се проведе при облачно време, макар температурите се очаква да достигнат най-високите си стойности- 23 градуса по Целзий.

Основното състезание в Баку неделя отново трябва да се проведе при облачно време и температури около 20 градуса. Скоростта на вятъра се очаква да бъде умерена.

Пирели ще предостави най-меките продукти от гамата си- С3, С4 и С5, които ще са съответно хард, медиум и софт. Това е първият случаи за сезон 2023, в който се използват най-меките гуми на Пирели

Организаторите на състезанието твърдят, че пистата в Баку е напълно обновена. Последните грапавини на асфалта, които обикновено са минимални и не са особено абразивни за гумите, са друг неизвестен фактор, който ще бъде установен едва по време на свободните тренировки. Балансирането на температурата на гумите ще бъде от огромно значение в Баку. Очакванията са по-ниската температура и новата настилка да затруднят загряването и управлението на смесите на Пирели. Високата еволюция и ниското сцепление на уличната писта в Баку също трябва да се вземат под внимание.

характетистики на пистата в Баку
снимка, Пирели
налягане в гумите на Пирели
снимка, Пирели

„Баку е уникален набор от характеристики в календара на F1 заради много бавна секция, типична за улично трасе, както и други участъци, които са много бързи. Решихме да използваме трите най-меки смеси от гамата за тази година, които са подходящи за това място. Един от най-важните аспекти на уикенда в Баку ще бъде не само намирането на правилния компромис по отношение на настройките, но и балансираното управление на гумите. Предните гуми трябва да са достатъчно топли, за да гарантират оптимално сцепление – въпреки дългите прави, които ги охлаждат. Също така ще бъде много важно задните да не прегреят във фазата на сцепление“, сподели Марио Изола.

„Ключът за успех в Баку е свързан с това да се балансират успешно температурите между предните и задните гуми, защото има голям риск от блокиране. Както видяхме в предишни години, стените в Баку не прощават на никого. Тази ще имаме и спринтова квалификация (SQ). Тя дебютира в събота сутринта, за да определи стартовата решетка за следобедното спринтово състезание. Пилотите са задължени да използват по един комплект медиум за първите две части на SQ, след което още един комплект софт за последната част. Това е допълнително предизвикателство за отборите, а също и за Пирели, тъй като ще има по-малко данни от дълги серии. Ние сме уверени, че това е възможност да добавим нещо към зрелищното шоу на уикенда за Гран при на F1“, добави спортният директор на Пирели за F1.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от FORMULA 1® (@f1)