В Алпин са знаели за разговорите на Окон с Уилямс. Това каза Марчин Будковски. Бившият ръководител на тима разкри, че GPS устройството на един от служебните автомобил на Алпин е показал, че Окон е прекарал няколко часа в Гроув, където се намира фабриката на британския отбор.
Отношенията между Окон и Алпин се влошиха след началото на сезон 2024 в F1. 28-годишният пилот беше крайно разочарован от представянето на A524 в първите няколко старта и отправи критики. Окон също така се скара с ръководството на екипа и най-вече Бруно Фамен.
В Монако Окон се удари с Пиер Гасли. В резултат на това колата на французина се озова във въздуха за броени секунди, след което се приземи на асфалта. Така Окон отпадна от надпреварата в Княжеството и пропусна да запише силен резултат.
Няколко дни след края на старта в Монако Алпин обяви раздялата с Окон след края на тогавашната кампания. Новината не беше изненада за никого, имайки предвид лошите отношения между двете страни. Същевременно се появиха слухове, че Алпин ще отстрани Окон за следващия старт в Канада. Това обаче така и не се случи
Окон в крайна сметка напусна предсрочно Алпин. Французинът беше освободен след предпоследния старт в Катар. Така той можеше да кара за Хаас в тестовете на Яс Марина, които се проведоха два дни след финалния старт за 2024 г.
Хаас не бе единствения отбор, който проявяваше интерес към Окон. Френският пилот беше свързван и със Заубер и Уилямс. През лятото Джеймс Ваулс разкри, че французинът е посетил фабриката в Гроув, където са му били взети мерки за седалка. Шефът на Уилямс добави, че е обмислял Окон да замени Логан Сарджънт през втората половина на сезон 2024. В крайна сметка обаче от Алпин са блокирали евентуален трансфер на 28-годишния пилот в пряк конкурент по време на дадена кампания.
„Естебан дойде при нас, но не беше за взимане на мерки. Исках да го преценя за 2025 и 2026 г.“, заяви тогава Ваулс. „Трябваше да го направя, защото исках да се уверя дали той се побира в колата или не. Защото подобно на Алекс [Албон], той е висок човек. Затова размерите му са малко трудни в определени измерения.“
В крайна сметка Уилямс не успя да вземе Окон и вместо него подписа с Карлос Сайнц. Самият французин в крайна сметка избра да отиде в Хаас, където ще си партнира с Оливър Беърман.
Междувременно Марчин Будковски коментира темата за Окон и Уилямс. Бившият изпълнителен директор на Алпин разкри, че всички в отбора са знаел за посещението в Гроув.
„Той беше в Енстън преди състезанието на Силвърстоун. Там той караше друг модел на Алпин който му беше предоставен като служебен автомобил Но тези коли имат проследяващи устройства и GPS. Така се оказа, че автомобилът му е бил паркиран на паркинга на Уилямс в продължение на пет часа по време на престоя на Естебан във Великобритания. Така всички в Алпин разбраха, че Естебан е прекарал там половин ден“, каза Будковски през Viaplay Polaand.
„Не мисля, че [той е бил наясно]. Но нека признаем, че отборът не е удължил договора му, за да може Естебан да говори с други отбори. Просто е смешно, че цялата ситуация се получи по този начин“, добави бившият изпълнителен директор на Алпин.
Former Alpine executive director Marcin Budkowski claims the team knew about Esteban Ocon’s secret visit to the Williams factory because of the GPS on his company car! 🫢
Ocon visited Williams before the 2024 British Grand Prix, with Williams evaluating if he’d fit in their car. pic.twitter.com/Cnl8Pa1NnW
— Crash.net – Formula 1 (@CRASH_NET_F1) January 13, 2025