Начало Formula 1 News Във Ферари очакват пистата в Бахрейн да е по-удобна за тях от...

Във Ферари очакват пистата в Бахрейн да е по-удобна за тях от тази в Китай

8
0

Очакванията преди началото на сезона за тотална доминация на екипа на Мерцедес до момента не се оправдават напълно и то благодарение на отбора на Ферари. След слабата за стандартите на италианците минала година, в която за първи път от повече от двадесет години не бе постигната победа, още във втория си старт за Скудерията Себастиян Фетел стигна до триумф. След изненадващата за мнозина победа обаче в Китай Мерцедес отново успяха да се върнат на върха, а Ферари показа, че е най-близо до екипа от Бракли.

И докато в Китай натоварването на задните гуми не е толкова сериозно, този уикенд в Бахрейн ще е различно.

„Явно е, че високите температури определено ни помагат“, заяви Фетел пред германската осведомителна агенция sid. „Разбира се не трябва да разчитаме само на това, но ако жегата ни помогне ще е добре.“

Очакванията на Фетел обаче едва ли ще се оправдаят предвид факта, че от 2014 г. състезанието в емирството се провежда през нощта, когато температурите падат значително. Въпреки това Фетел вярва в конкурентоспособността на SF15-T.

„От началото на годината показваме, че разполагаме със силна кола, независимо при какви условия караме“, продължава германецът. Все пак предимството на Мерцедес през миналата година било огромно и нямало как да се изпари във въздуха за три състезания. „Трябва да продължим да бъдем здраво стъпили на земята. Не трябва да приемаме за даденост сегашната си позиция.“

Кими Райконен пък е доста предпазлив преди надпреварата в Бахрейн.

„Това трасе през изминалите години винаги е било сред най-трудните за нас, но не искам да гадая, дали и през тази ще е така“, обяснява Райконен. „Не смятам, че нещата ще се променят радикално, но кой знае.“

„Бахрейн трябва да ни пасне много по-добре от пистата в Китай“, опитва да ободри отбора тим шефът Маурицио Аривабене. Не на съвсем същото мнение обаче е главният дизайнер Симоне Реста.

„В Бахрейн става дума за една доста трудна писта, от части заради времето, преди всичко високите температури, и е доста взискателна към техниката“, обяснява своята гледна точка италианецът. Заради бавните завои и дългите прави сцеплението е много важно, но и спирачките играят решаваща роля. Освен това важно е и представянето на задвижващите системи.

„От състезанията от началото на сезона Сахир е пистата, на която мощността играе най-сериозна роля. Тук говорим както за двигателя с вътрешно горене, така и за хибридните системи. Не трябва да забравяме, че максималната скорост на правите изисква и аеродинамична ефективност.“

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter