Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В F1 се договориха за 3 спринта и нова точкова система в...

В F1 се договориха за 3 спринта и нова точкова система в уикендите с променен формат

2829
0
старт, спринт, стартова решетка, грид, Гран при на Великобритания, Силвърстоун
снимка: Пирели

Три ще са спринтовете през сезон 2022, след като в F1 се договориха за двойно по-малко от първоначално предвидения брой променени състезателни уикенди. На заседанието си днес F1 комисията на ФИА одобри провеждането им в Гран при на Емилия Романя, Австрия и Бразилия. Отборите искаха отпускане на бюджетните ограничения при повече спринтове. От ФИА бяха категорични, че няма да има отстъпки. В крайна сметка компромисът е 3 вместо 6 спринта.

Взето бе решение да се промени точкуването на спринтовете, които продължават 100 км или около една трета от състезателната дистанция на Гран при. Вече първите 8 в съботната сесия ще получават актив. Спечелилият спринта ще бележи 8 точки, вторият – 7, третият – 6 и така нататък до осмо място, за което ще се взима 1 точка.

Променен бе и друг аспект в уикендите с такъв формат. След миналогодишното недоволство сред пилотите бе решено, че полпозишън ще взима състезателят, спечелил квалификацията в петък

През сезон 2021 първа позиция се даваше на победителя в спринта. Това обаче ще е само за статистиката. Класирането в квалификацията все така ще важи за подреждането на старта за спринта, а класирането в спринта ще определя грида за неделната Гран при.

От ФИА отбелязаха, че са се съгласили на три спринта „заради напрежението върху отборите за този сезон вследствие въвеждането на сериозни промени в правилата“.

Промените трябва да бъдат финално ратифицирани от Световния съвет на ФИА за автомобилен спорт (World Motor Sport Council – WMSC).

По въпроса за разглеждането на събитията от Гран при на Абу Даби през сезон 2021 нямаше конкретна информация. Съобщава се, че през следващите дни ФИА ще обяви „нови структурни промени и план за действие“.

Вследствие на случилото се в Гран при на Белгия през сезон 2021 пък е взето следното решение:

„Никакви точки няма да се дават в случай, че не са направени минимум две обиколки от лидера без сейфти кар и/или намеса на виртуална кола за сигурност.

Ако лидерът е направил повече от два тура, но по-малко от 25% от планираната състезателна дистанция, точки ще получат първите петима в класирането. Те ще бъдат разпределени така: 6 за първия, 4 за втория и 3-2-1 съответно за трето—четвърто-пето място.

При направени от лидера повече от 25%, но по-малко от 50% от планираната състезателна дистанция, ще се раздават точки за класираните от първо до девето място съответно по реда 13-10-8-6-5-4-3-2-1.

При направени от лидера повече от 50%, но по-малко от 75% от планираната състезателна дистанция, ще се раздават точки за класираните от първо до десето място съответно по реда 19-14-12-9-8-6-5-3-2-1.“

В миналогодишната Гран при на Белгия бяха направени броени обиколки зад кола за сигурност. Рейс дирекцията чака в продължение на часове за подобрение на времето. След като това не се случи, колоната бе пусната зад сейфти кар. Станалото предизвика негативен отзвук, включително призиви за връщане парите на публиката.