В Испания са бесни на Ферари заради управлението на позициите на пилотите на пистата. В тамошните медии критикуват от няколко месеца Скудерията за отношението към Карлос Сайнц. Случилото се по време на Гран при на Унгария стана повод за поредните нападки на испански медии към тима от Маранело.
„Защо Ферари задържа по-бързия си пилот?“, е заглавието след Гран при на Унгария във вестник „Марка
„Особено в Австрия и Унгария Карлос Сайнц бе по-бърз от Шарл Льоклер, но това някак си бе „поправено“ от питуола. Защо? Малко по малко той увеличаваше разликата с монегаска, въпреки че Льоклер имаше предимството на DRS-а. Изглеждаше като че ли от този момент нататък пилотът с по-предна позиция ще има приоритет, но не стана така“, се казва още в материала.
„„Принцът“ Льоклер е алергичен към недоволство към себе си, независимо дали е заради негови действия или нечий други. (Според „Марка“ това е прякорът на Шарл в Италия. Той е наричан и Il Predestinato – (от италиански) предопределеният, избраният, б.р.) Това се видя ясно по време на ерата на Матия Биното. И този, който плаща цената, е Карлос. Той е с непоклатим отборен дух, а оплакванията му подхождат повече на английски джентълмен от XIX век.“
„Подозрението е – макар и непотвърдено, че във Ферари не искат изобщо да закачат Шарл Льоклер. Италианската преса и бордът на Ферари искат да поднови договора си с такава настоятелност, като че ли е спечелил няколко титли. А Карлос Сайнц няма намерение да се бори сам. И при това положение Карлос губи позиции, може би изгуби подиум в Австрия. Един челен сблъсък с екипа обаче би имал непредвидими последици. Замисленото му изражение вероятно говори повече за ситуацията в отбора, отколкото изявленията му.“
В Италия за пореден път броиха грешките на Ферари по време на състезателен уикенд
„Толкова много грешки… Още от съботната квалификация. Сменящите гумите на Шарл механици. Наказанието на монегаска от 5 секунди за превишена скорост в питлейна, което му коства позиция. Целият отбор водеше неистова борба да използва някак скромния понастоящем потенциал на SF-23. Дори радиото беше счупено“, изброи „Ла Република“.
„Тъжната истина е, че това Ферари нанася тежки удари върху страстта на всички, които обичат отбора. Ситуацията изглежда необратима. Всеки опит да се поправи технически проблем излиза неадекватен, недостатъчен, провал. А има и още, дори по-лошо. Прогресът на болид като Макларън е изумителен. През пролетта тази кола се доближаваше като скорост до ръчна количка, а в момента води борба в челото. И това показва, че във Формула 1 нещата могат да се поправят с работа и решимост“, написа Лео Турини в един от коментарите си.
A difficult weekend – but we’ll dig deep as a team. One more race for a huge push before the summer break 👊#HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/ZBoeBSldUS
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 24, 2023