Слуховете за освобождаване на Матия Биното от Ферари тази седмица предизвикаха допълнителни коментари. Шарл Льоклер например каза в Абу Даби, където в края на тази седмица ще се проведе последният кръг от световния шампионат за 2022 г., че екипът трябва да се съсредоточи върху собствената си работа.
„Около Ферари винаги нещо се шуми и говори, постоянно има някакви слухове. Отборът ни трябва да се фокусира върху работата си и да се постарае да изолира външните гласове“, коментира Льоклер
„Хората изглежда забравят колко голяма стъпка направихме от миналата до тази година. Имаме още работа, но сега не мисля, че трябва да обръщаме особено внимание на слуховете. Големи публикации бяха, но си остават това – слухове. За самия тим не е особено приятно да чете подобни неща. Според мен от стабилност има повече смисъл“, добави пилотът на Ферари.
Съотборникът му Карлос Сайнц направо каза, че предпочита да не обсъжда темата, докато няма нищо официално потвърдено.
„Аз съм спокоен, отборът е спокоен и виждам, че всички са обединени. Слухове и критики за Ферари винаги е имало. Ако този уикенд вземем двойна победа, внезапно всичко ще бъде забравено“, заяви испанецът.
В Италия дискусията не утихва. Известният журналист Лео Турини написа коментар, в който прави съпоставка между ръководството на Биното и това на Маурицио Аривабене. Същевременно споделя, че от Ферари така и не са използвали пълната мощност на задвижващата си система и защо са прекратили развитието на F1-75. Биното каза, че просто са свършили парите.
„За Матия Биното това е четвърти сезон на поста шеф на отбора на Ферари. Толкова време екипът бе оглавяван и от неговия предшественик Маурицио Аривабене. И на двамата се удаде да изведат Скудерията до второ място в шампионата при конструкторите. И за двамата това бе най-доброто им постижение начело на Ферари. И при двамата титлата си остана твърде бързо избледняла мечта“, написа Турини
„През 2018 г. в ръководството на отбора се водеше необявена война. Известно е, че тогавашният ръководител на концерна Фиат Крайслер и Ферари Серджо Маркионе малко преди внезапната си смърт бе решил да повери на Биното спортното подразделение на компанията. Разбира се, тогава никой не можеше да предвиди такъв трагичен край за Маркионе.“
„След лятната пауза стана ясно, че новият президент на компанията Джон Елкан няма необходимите качества, нито нужния опит, за да се ориентира бързо в ситуацията и да проведе реорганизация на толкова сложна структура, какъвто е Джестионе Спортива в Маранело. Скоро след неприятната квалификацията на Сузука (през 2018 г.), докато емоциите още не бяха утихнали, Аривабене бе отстранен заради неправилен избор на гуми. По-сериозното съображение обаче бе, че той винаги е бил възприеман като попаднал случайно на поста човек, който остана до последно в известна степен страничен наблюдател.“
„Биното оглави отбора през януари 2019 г. и това бе време на важни решения, свързани с прехода на Формула 1 към нови технически правила. Тогава се изясняваше какви ще са автомобилите от новото поколение.“
„2019-та може да се счита за нелоша година. Независимо от доминацията на Люис Хамилтън и Мерцедес се роди известен оптимизъм, че във Ферари нещата ще са по-добри в бъдеще. Това бе свързано с идването на Шарл Льоклер, предизвикало всеобщ ентусиазъм. Следващата година обаче се оказа по-тежка.“
„Това, впрочем, бе напълно очаквано заради техническите директиви на ФИА и специалното споразумение между федерацията и Ферари. SF1000 не бе най-добрата, но заради дефицитите на двигателя се запомни най-много като един от най-лошите автомобили на Скудерията в новата история на отбора.“
„После въвеждането на новите правила се отложи заради пандемията и това удължи агонията. Стигайки до сезон 2022, то човек, гледал първите пет надпревари, а след това наблюдавал от белгийската надпревара насам, трудно би разбрал какво стана. Трябва да признаем, че отчасти иде реч за прословутата техническа директива №39, но нещата не са в такива само заради нея. Ферари изтърва шанса да спечели шампионата заради проблеми с издръжливостта и заради това, че в Маранело се опитаха колкото може по-рано да започнат подготовката за следващия сезон. Биното призна, че работата по аеродинамиката на F1-75 отдавна е замразена. Освен това не е тайна, че във Ферари не използваха пълната мощност на задвижващата си система. Става дума за дефицит от 25-30 к.с., а това води до загуба на 0,6-0,7 сек на обиколка.“
„Общо-взето подобренията на F1-75 бяха пожертвани заради работата по новата кола, която трябва да е значително по-ефективна и съвършена. В Маранело търсеха решение на проблема с увеличаване на притискащата сила, за да имат по-широк диапазон на настройки и да могат да използват пълната мощност на задвижващата си система. Ако Скудерията се справи с тази задача, може да се предположи, че през 2023 г. в битката за победи ще участват три отбора.“
„Трябва ли да се сменя ръководството на отбора? Не е ли по-добре да се промени нещо в работата на Скудерията? Когато един екип не постига зададените цели, често се случва цялата отговорност да се стовари на един човек, който бива принесен в жертва. Подобен порив е напълно разбираем, но такива решения рядко се оказват правилни. Особено във Ферари.“
„Натискът ще се намали за някакъв период от време, поне докато не бъде намерен следващият виновен. Същевременно слуховете за предстоящи промени в Скудерията стават все по-силни, а това само засилва чувството на разочарование…“, заключи Турини.
Kicking off the last weekend of the 2022 season 😎
Hello @ymcofficial 👋 #essereFerrari🔴 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/O90814E6ym
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 18, 2022