Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Италия: Ферари не трябваше да загуби така – сбъркани стратегии, прекалена...

В Италия: Ферари не трябваше да загуби така – сбъркани стратегии, прекалена предпазливост, оплаквания на пилоти

2515
0
Карлос Сайнц, Ферари
снимка: Ферари

Представянето на Ферари в Гран при на Великобритания и признанието след това, че от тима са подходили прекалено предпазливо към състезанието не бяха добре посрещнати в Италия. Медиите в страната отбелязват, че не са очаквали чудеса от Скудерията. Случилото се на пистата обаче е разочароващо дори при такива снижени очаквания.

Ферари не можеше да спечели на Силвърстоун, но не трябваше да загуби така. Сбъркани стратегии, прекалена предпазливост, оплаквания на пилоти“, пише в материала си за Гран при на Великобритания „Ла Стампа“

„Деветото и десето място на Шарл Льоклер и Карлос Сайнц ни върнаха към най-мрачните моменти от началото на сезона, когато износването на гумите убиваше амбицията за резултати. Парадоксът е, че на Силвърстоун SF-23 не изхабяваше гумите. Пилотите можеха да натиснат повече и да използват по-меката смес. Софт-ът обаче необяснимо си остана в пита.“

В Ла Република също бе отбелязана стратегията, както и грешката на Сайнц, която му струва скъпо.

Ландо Норис и Оскар Пиастри окъпаха Силвърстоун в оранжево в неделя. Когато балоните се пукнаха обаче, бяха обагрени в червеното на Ферари. Отборът преживя още ден, който няма да се помни с гордост. Болидите на Льоклер и Сайнц не са с конструкция, която да се представи добре на британската писта. Чисто човешки грешки обаче допринесоха за влошаване на ситуацията. Питът на Льоклер бе изтеглен твърде рано, а грешка са Сайнц в един завой му коства три позиции.“

Самият Сайнц каза след състезанието на пистата Силвърстоун, че поведението на Ферари SF-23 все още е твърде зависимо от конкретните условия на пистата

„Беше много ветровито и това направи колата сложна за управление. Изключително трудно е да си постоянен в такива условия. Определено имахме много проблеми със сцеплението при този вятър. По-твърдите гуми също направиха борбата и всичко трудно. Знаем каква е слабостта ни, наясно сме къде е. Виждаме я в аеродинамичния тунел, в болида, при каране, в усещането зад волана. Така че е въпрос на развитие на колата. Все пак имахме известен прогрес. Но Силвърстоун ни напомни, че трябва да подобрим автомобила.“

„Изобщо не е добре, че поведението на болида е толкова зависимо от вятъра, условията на пистата, температурата и т.н. Това ни прави особено уязвими през някои уикенди. Износването и управлението на гумите, чувствителността спрямо вятъра, непредсказуемостта на колата – в някоя обиколка съм с 0,3-0,4 сек по-бърз от останалите и после се появява някой порив – това са нещата, върху които трябва да се съсредоточим“, обясни Сайнц.