Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Италия: Нещо в отдела за контрол на качеството във Ферари не...

В Италия: Нещо в отдела за контрол на качеството във Ферари не работи

4690
0
Матия Биното, Ферари
Матия Биното; снимка: Спас Генев

Представянето на Ферари в световния шампионат на Формула 1 е с ранг на национален въпрос в Италия. Всяка надпревара се дискутира подробно в медиите, а ситуация като тази от Гран при на Азербайджан е особено болезнена. В Баку и Шарл Льоклер, и Карлос Сайнц отпаднаха от състезанието. Един от известните журналисти, отразяващи F1 в Италия – Лео Турини – написа след това, че случващото се в момента му напомня за сезон 1974.

„Тогава Ники Лауда и Клей Регацони спечелиха половин дузина полпозишъни зад волана на Ферари 312B3-74, а тогава кръговете бяха значително по-малко. (През сезон 1974 световният шампионат има 15 надпревари – б.р.) Но взеха едва три победи и резултатът бе, че титлата отиде при Емерсон Фитипалди. В такива случаи е важно да не се изпада в крайности или популизъм и да се запитаме: „Има ли смисъл да се търсят виновни?““

„В миналото Матия Биното се занимаваше с двигатели. Направи кариера с реновацията точно на този отдел във Ферари след проваления сезон 2014. Там работят опитни специалисти и затова разчитам, че ще намерят някакво решение. Но за мен е съвсем очевидно, че в Маранело нещо не работи като хората в департамента, отговарящ за контрол на качеството. Наблюдението отстрани създава впечатление, че опитите да се догони Ред Бул, чийто болиди вървят все по-бързо, водят само до пропуски и грешни сметки. И то твърде много“, написа Турини.

„Говорим за кола, която е супер бърза, когато Шарл Льоклер е зад волана. И тук трябва да си припомним 2005 г., когато Кими Райконен – тогава още пилот на Макларън – изтърва успеха в шампионата заради това, че в колата му постоянно се трошеха двигателите. Всичко това е крайно разочароващо и по лицето на Льоклер се виждаше колко му е тежко. Допълнителен драматизъм в ситуацията внася фактът, че преди Гран при на Канада в Монреал Ферари няма физическата възможност да търси каквото и да е решение. Призовавам: „Спасете редник Льоклер“! Стига вече с тези подаръци за Макс Верстапен и Ред Бул, те и сами умеят да печелят. Все пак Ферари ще победи. Но в Льо Ман. И през 2023 г.“

Реакциите и в други медии в Италия бяха силни

„Шампионатът се изпарява яко дим. Ферари, защо колите се чупят толкова?“, написа Гадзета дело Спорт. Вестникът на практика отписа шансовете на Скудерията, посочвайки, че Льоклер изостава с 34 точки след 8 надпревари.

В Ла Републбика нарекоха ситуацията кошмар. „Черен ден за Ферари. Двойната победа на Ред Бул нанесе силен удар на вярата на тифозите“, се допълва в публикацията.