Иван Тенчев, Монца. Тимът на Макларън ще решава на брифинга си преди старта за Гран при на Италия дали да накара Оскар Пиастри да пази гърба на Ландо Норис. Британецът има по-сериозен шанс да се бори за титлата с Макс Верстапен. Според Джордж Ръсел, който тръгва зад тях, ако австралиецът влезе втори в първия завой зад Ландо, може да му осигури победата. Тимът обаче засега ревниво прокламира равенство между пилотите си и остави Пиастри да спечели в Унгария. Двамата и там бяха заедно на първа редица и след по-добър старт на по-младия пилот той бе оставен да спечели въпреки загубата на 7 точки за Норис.
„Искам да се състезаваме, затова съм тук“, заяви Норис. „Говорили сме за всичко и сме се подготвили за всичко. Ако Оскар направи по-добро състезание и стигне напред, вероятно е защото е свършил по-добра работа от мен. Знаем кое е най-доброто за отбора. Искаме да сме първи и втори и заедно е най-добрият начин да го направим.“
Ландо отказа да отговаря на въпрос на журналист дали се притеснява от голямото разстояние до първия завой на Монца предвид лошите си стартове. Изпълнителният директор на Макларън Рейсинг Зак Браун заяви пред Скай, че имат дискусия с шефа на тима Андреа Стела, че имат двама пилоти шампиони и се борят за титлата при конструкторите.
„Оскар беше много ясен: той е щастлив да подкрепя отбора. Както и Ландо, щастлив е да подреди отбора. Ще проведем разговор при затворени врати и ще споделим този въпрос“, заяви американецът.
Ръководителят на Макларън Андреа Стела бе много внимателен в подбора на думи на вечерната си среща с медиите. Той заяви, че в тима има „правило номер 1“: пилотите да са особено внимателни, когато се борят с кола със същия цвят на пистата. Най-важното е да видят карирания флаг. Отказа да коментира темата дали не е време официално Ландо да бъде обявен за претендент за титлата и да бъде подкрепен. Според Стела 70 точки са наистина твърде голяма разлика. Освен това в Макларън имат огромно уважение към Макс Верстапен и Ред Бул и каза, че изобщо не се радват на някакво наистина голяма превъзходство, както бе в Нидерландия.
„Мисля, че всеки пилот от всеки от първите четири отбора беше в състояние да вземе първото място в стартовата решетка“, каза Стела.
„Истинската разлика дойде от пилотите и доколко бяха уверени в колата, особено на тази толкова променяща се писта. Тя се измени страшно много от вчера до днес. Продължи да се подобрява, докато колите от F1 и другите категории се движеха. Пилотите свикнаха и дори самите коли да не се изменят, те бяха по-бързи“, продължи шефът на Макларън
„Нашата сила дойде от това, че болидът ни бе постоянно добър, въпреки че условията се променяха и всъщност станаха трудни. Видяхме в същото време как някак пистата избяга от Верстапен. Той направи обиколка за 1:19.6 в Q2 на използвани гуми (в сравнение с 20.0 на нови гуми в Q3) и пол за Норис при 1:19.4. Просто изглежда, че балансът се е отклонил от него и подобно нещо се случи и с Хамилтън“, добави Стела.
В падока имаше много коментари дали Макларън не постигна по-добри резултати в квалификацията с по-високо предно крило от съперниците. То намалява грейнинга и стабилизира предната част, която бе проблем за Ред Бул. Но дали пък няма да се загуби скорост при движението в състезание? Особено, ако оранжевите коли не са начело.
„Експериментирахме с това, в случай, че трябва да вземем и по-ниско на задното крило, (за да има баланс)“, обясни Стела. „Но открихме, че със задното крило, което избрахме, можем да запазим обичайното предно крило.“
Според анализите на снимките на колите от събота Макларън в крайна сметка са със средно крило като конфигурация на притискане, както и Мерцедес. То е по-плитко от това Ред Бул и по-високо от на Ферари
Стела обясни още, че няма гарантирано правилно ниво на натиск. Всяка кола работи с различни нива на въздушна ефективност при различни нива на притискаща сила. Доколко ефективността на автомобила може да се съгласува значително с идеалното ниво за пистата. Според него супер гладката настилка е позволила на всички да свалят колите максимално ниско и така да имат пълна възможност да използват решенията, които имат в пода.
„Стартовата права е достатъчно дълга и равна, но скоростта през нея е силно повлияна от това колко бързо сте излезли от Параболика. Кола с по-високи крила може да бъде с изненадващо подобна по скорост на тази с по-ниски крила. Разликата обаче ще се увеличи много като минат през шикана няколкостотин метра по-напред“, сподели шефът на Макларън.
Стела обясни още, че доброто темпо на Ред Бул с използвани гуми в квалификацията не може да се вземе като база за анализ на евентуалната скорост с работили гуми в състезанието. Причината е, че настройките и работата на колата с голямо количество гориво са съвсем различни.
Италианецът бе откровен, че новият аеротунел в Уокинг със сигурност има своята роля за добрия напредък на екипа. Технологията сама по себе си обаче не е определяща. По-важното е това, което ѝ задават хората. Но и Макларън не е застрахован някое от новите неща просто да не проработи перфектно на пистата, както при почти всички съперници.
View this post on Instagram