Начало Формула 1 В Макларън очаквали слабото представяне в квалификацията

В Макларън очаквали слабото представяне в квалификацията

3
0
Макларън,Фернандо Алонсо

Пилотите на Макларън заявиха, че са очаквали слабото представяне в квалификацията за Гран при на Белгия. И двамата отпаднаха още след първата част, като Алонсо записа 17-о време, а Вандоорн остана последен 20-и. Все пак двамата ще стартират малко по-напред – 15-и и 18-и, след наказанията на Ботас и Хюлкенберг за нерегламентирана смяна на компоненти по задвижващата система.

„Цялостното ни представяне обяснява всичко. Бях последен във всяка една сесия, заяви Вандоорн. – Имахме толкова много проблеми този уикенд и не смятам, че имаше изненади в квалификацията. Мисля, че съм по-близо до Фернандо от всякога и не мога да постигна повече от това. Карам в домашното ми състезание и е разочароващо, че нямам по-добра кола.“

Алонсо пък каза, че колата се е усещала като добра и обиколката му е била забавна, но след това се оказало, че той трябва да отпадне след първата част, тъй като времето му просто не е достатъчно добро. Той изостана на 2.3 сек от най-бързия Райконен в Q1, а дефицитът му спрямо най-доброто време на сесията на Фетел в Q2 беше 3.4 сек.

„Резултатът беше очакван, каза испанецът. – Това е Спа. Следващата седмица ще бъдем на Монца, където също ще бъде тежко за нас. След това ще отидем в Сингапур и Остин, където ще имаме по-добро представяне. Тук в Белгия губим много време в първия и 3-ия сектор, защото челното съпротивление на колата е много голямо. В тези участъци сме най-бавни.“

Спортният директор на Макларън Жил де Феран пък потвърди, че Ландо Норис ще кара и в първата свободна тренировка за тима и в Гран при на Италия след седмица. Британецът участва в първата сесия и в Белгия вчера на мястото на Алонсо, като се представи много добре и бе похвален от Де Феран. Норис е сред кандидатите за второто титулярно място в тима догодина.

Ексклузивно интервю с младата надежда на Макларън Ландо Норис и обзор на неговата кариера досега четете в новия брой 218 на списание ClubS1