Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Мерцедес не са убедени доколко представянето на F1 W14 зависи от...

В Мерцедес не са убедени доколко представянето на F1 W14 зависи от характеристиките на пистите

2899
0
Мерцедес F1
снимка: Майкъл Потс

Посланията от страна на Мерцедес от началото на сезона са малко объркващи и отзивите след Гран при на Австралия не правят изключение. Люис Хамилтън завърши втори на пистата Албърт парк пред Фернандо Алонсо с Астън Мартин. Джордж Ръсел отпадна заради повреда на задвижваща система, но пък бе убеден, че е имал възможност да се бори за победа. По време на състезанието Макс Верстапен (Ред Бул) отвори много голяма разлика на съотборника му в момента, в който го изпревари. Анализите след състезанието посочваха, че многократните спирания на надпреварата в Мелбърн всъщност не позволиха да се види реалното предимство на Ред Бул. През уикенда там Хамилтън изрази предположение, че представянето на Мерцедес може би зависи в немалка степен от типа писта. Ръсел смята, че отборът всъщност разбира значително по-добре F1 W14.

„Според мен имаме определено подобрение по отношение разбирането на колата. Гумите са голям фактор. Когато ги накараш да работят, правиш голям скок. Това ми донесе може би 0,4 сек в последната бърза обиколка в Q3 (в Австралия). За съжаление всичко е гуми, гуми, гуми“, коментира Ръсел.

Джеймс Алисън, който понастоящем е главен технически шеф в Мерцедес в Бракли, посочи, че представянето в Австралия не бе забележимо по-различно като темпо от това на предходните две писти – в Бахрейн и Джеда

„Имахме малък напредък. Мъничко доближихме лидера Ред Бул и започваме да се изравняваме, а може би дори да сме една идея пред Ферари и Астън Мартин. Но всъщност нивото на представянето ни в Австралия не бе забележимо по-различно от това на предходните две писти, където имаше състезания този сезон. Различно спрямо Ред Бул – да, но не особено различно спрямо останалите екипи в колоната. Според мен най-голямата промяна в Австралия бе, че всъщност Ред Бул не бе съвсем във форма в квалификацията спрямо другите отбори. Това сближи позициите. Но ако разгледате темпото на нашия автомобил и това на Ферари, както и нашето спрямо Астън Мартин – те са близки от началото на сезона досега. Да, ние бяхме малко пред тях последния път, но не с нещо значително“, отбеляза Алисън.

Инженерът допълни, че в Мерцедес са очаквали да водят борба с Ферари и Астън Мартин.

„Удовлетворяващо е, че бяхме малко по-напред. Но ние очаквахме такава битка. Доколко добрият резултат се дължеше на характеристиките на трасето, предполагам, че времето ще покаже. През следващите няколко седмици ще има стартове на още различни трасета. Тогава ще видим дали това са били признаци за цялостно подобрение – надяваме се да е така – или представянето е било свързано с доста необичайните характеристики на трасето през уикенда в Мелбърн“, каза още техническият шеф на Мерцедес

Фернандо Алонсо посочи, че първите три надпревари, които бяха извън Европа, не са особено показателни за силата и развитието на отделните отбори.

„Извън Европа трудно се въвеждат новости. От сега нататък обаче, може би ще виждаме повече развитието на екипите състезание за състезание, когато отборите променят нещата малко по малко. И (надпреварите) ще зависят от това кой ще извади достатъчно добри новости“, заяви двукратният световен шампион.

Междувременно Тото Волф обясни още в Австралия, че Джеймс Алисън не се връща към Формула 1. Подобен слух се появи съвсем в началото на сезона. Алисън е в Мерцедес от 2017 г. През 2021-ва премина на настоящата си позиция, която не е пряко свързана с F1.

„Джеймс не участва в работата за Формула 1. Той играе активна роля в обсъждането на дългосрочните ни стратегии. Но понастоящем посвещава времето си на дейности като America’s Cup и други програми, насочени към иновации“, заяви Волф.

„Джеймс все още е много важна част от нашата организация. Но при нашите трудности нещата не опират до един човек. Трудно е да замениш и хора като Алдо [Коста] – неговата работа пък бе разпределена между няколко души. Той много добре бе структурирал нещата преди напускането си“, допълни шефът на Мерцедес в F1.