Начало Избрани В Мерцедес смятат, че подскачането на Спа е в резултат на настройките...

В Мерцедес смятат, че подскачането на Спа е в резултат на настройките на F1 W14

2342
0
Мерцедес F1 W14
снимка, Георги Тодоров/Lapbg

Мерцедес продължава да търси причините, довели до подскачането на автомобила F1 W14 по време на Гран при на Белгия. Германският производител проведе разследване веднага след края на състезанието на Спа. Според главния технически директор Майк Елиът, подскачането на колата на Мерцедес е в резултат на настройките, а не от подобренията в колата.

Мерцедес представи сериозни подобрения в F1 W14 по време на последния рейс уикенд преди лятната пауза. Тук се включваше нов под и ревизирани кутии на радиаторите. Отборът от Бракли се надяваше да намали разликата спрямо Ред Бул и да успее да се пребори с Макларън, Ферари и Астън Мартин

За съжаление, нещата за Мерцедес отново не преминаха според предварителните очаквания. По време на последната Гран при Люис Хамилтън и Джордж Ръсел съобщиха, че са се сблъскали с подскачане. Това бе проблем, който сериозно засегна тима от Бракли през по-голямата част от миналата година. Тази година Мерцедес уж се бе отървал напълно от този неприятен феномен. В крайна сметка се оказа, че колата отново е отскачала доста сериозно на правите на белгийското трасе.

Шефът на Мерцедес Тото Волф заподозря, че подобренията, въведени на Спа, са причинили проявата. Той настоя екипът да направи пълно разследване и да разбере какво е довело до повторната поява на подскачане. Същевременно главният технически директор Майк Елиът настоя, че Мерцедес не е единственият отбор, който се е сблъскал с това явление.

„Този уикенд определено имахме доста отскачане. И двамата пилоти ни съобщиха това по радиото. Ние видяхме това когато погледахме в данните“, сподели Елиът във видеоклип на Мерцедес в YouTubе.

„Видяхме и подскачането на другите автомобили. Мисля, че донякъде това се дължи на естеството на пистата Спа, тъй като миналата година имахме огромно количество отскоци, както и голяма част от останалите отбори“, продължи главният технически директор на Мерцедес. „От гледна точка на представянето, това определено се отрази на работата на автомобила, тъй като влияе на способността на пилотите да извличат максимално сцепление от автомобила. Това се отразява на баланса им, на способността им да избират правилно спирачните точки и т. н. Това определено е нещо, върху което ще работим в бъдеще.“

Елиът предположи, че спринтовият формат на Спа, съчетан с пълната липса на суха писта по време на единствената тренировка в петък, е създал затруднения при намирането на правилните настройки

„Въпросът, който трябва да си зададем, е колко от това е само заради пистата и колко е заради настройките. Очевидно това беше състезателен уикенд на мокра писта. Това беше уикенд, в който нямахме сухо трасе до момента, в който започнахме да се състезаваме“, обясни Елиът. „Ние ще разгледаме много добре пакета за обновяване и ще се уверим, че не сме върнали подскачането чрез него. Но в момента вярваме, че това вероятно е резултат от настройките или от самата писта.“

Елиът отбеляза, че представянето на Хамилтън в деня на състезанието не е било толкова силно, колкото в квалификацията в петък.

„Това е нещо необичайно. Ние обикновено имаме добро влошаване на гумите и обикновено се справяме много по-добре в състезанията, отколкото в квалификациите.“

„Когато погледнете този уикенд като цяло, имахме смесени условия и изсъхваща писта. Това означава, че квалификацията се проведе при смесени условия. По този начин темпото се променяше от обиколка на обиколка, докато пистата изсъхваше“, обясни главният технически директор на Мерцедес.

„Гумите, с които се караше. се променяха от сесия на сесия. Затова вероятно ставаше дума повече за това какво може да извлече пилотът от автомобила, отколкото за това да се постигне перфектната обиколка в края на квалификацията“, продължи Елиът. „И двамата ни пилоти свършиха отлична работа, за да преминат спокойно през уикенда и да направят добри обиколки, когато това се наложи.“

„Що се отнася до състезателното темпо, смятам, че всичко зависи от деградацията. За да получиш желаната деградация, трябва балансът да е на точното място. За нас този уикендът изобщо не беше толкова добър. Мисля, че това е резултат от липсата на сухи обиколки в тренировките, както и от липсата на достатъчно възможности да настроим автомобила точно както трябва. Ние всъщност се оказахме с автомобил, който не беше толкова добре балансиран, колкото може би тези на някои от нашите конкуренти. В резултат на това гумите ни се влошиха повече и затова не успяхме да постигнем състезателното темпо, което ни се искаше“, каза още главният технически директор на Мерцедес.

Подобно на конкурентите си, Мерцедес излиза в лятна ваканция. Елиът предполага, че тази новина е добра дошла за всички в отбора.

„Принудени сме да си вземем двуседмична почивка без да развиваме автомобилите. Смятам, че това е добре дошла новина за повечето хора в екипа. Това е нещо, което всъщност ще им помогне през втората половина на сезона, когато трябва да вложим цялата си енергия и да подобрим автомобила с всички възможни средства.“

„По отношение на това, което можем да очакваме от втората половина на сезона, трябва да продължим да натискаме и наваксваме. Искаме да научим повече за този автомобил, за да можем да го използваме като база за разработването на колата за следващата година. Ние също така искаме да се борим за второто място в шампионата, така че ще продължим да внасяме подобрения в автомобила и ще продължим да се борим за тази позиция“, завърши Майк Елиът.