Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Мерцедес знаели за проблема в колите си още от петъчните тренировки

В Мерцедес знаели за проблема в колите си още от петъчните тренировки

2907
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Едва 11 коли завършиха в първия кръг от сезон 2020 във Формула 1, което бе забележително на фона на постигнатата през последните години издръжливост на Гран при болидите. В Мерцедес имаха проблеми по време на състезанието, заради които в определен момент изпитваха съмнения дали пилотите им ще стигнат до финала. В крайна сметка Валтери Ботас спечели, а Люис Хамилтън стана четвърти. Ситуацията, заради която те неколкократно получиха настойчива инструкция да се пазят от бордюрите по трасето, обаче може да не получи решение за втория кръг от първенството, който отново ще е на Ред Бул Ринг. Спортният директор на Мерцедес Тото Волф бе по-скоро оптимист и посочи, че има идеи за решаване на проблема. Някои инженери в екипа обаче имат известни съмнения.

„Знаехме за проблема в петък, когато го видяхме в колата на Валтери в края на една от сесиите. Това бе първият знак, че имаме грижи“, обясни инженерният директор на писта в Мерцедес Андрю Шовлин

„По време на съботата се появи неколкократно и в състезанието вече го очаквахме. Така че ако в момента пуснем колата на писта, проблемът ще е налице в някакъв момент. Въпросът е колко скоро ще се прояви. В основни линии става дума за натрупване на електрически смущения, които започват да влияят на различни системи. При Валтери го видяхме към средата на дистанцията, при Люис – по-късно. И оказва ефект върху множество различни неща.“

„Австрия е просто ужасна писта за колите. Обикновено сезонът започва на място като Мелбърн. На трасето там е много трудно да се изпреварва. А когато е сложно да задминаваш, се грижиш за колата. На Ред Бул Ринг всъщност доста лесно да се изпреварва. В резултат на това си в риск, ако не използваш бордюрите. Това е един от факторите за натоварването.“

„Сигурно не помага и че обикновено е към 30 градуса, въздухът е малко разреден и охлаждането не се получава по обичайния начин.“

„Всичко в колата отива на прегряване. Всяка година в тази надпревара отпадат много коли. Този сезон е първи старт и отгоре на всичко са две последователни състезания тук. Смятаме, че може да направим определени стъпки по отношение на някои от проблемите си, но други няма как да се оправят на същото трасе.“