Начало Избрани В Остин не се тревожат от експанзията на F1 в САЩ

В Остин не се тревожат от експанзията на F1 в САЩ

271
0
Гран при на САЩ, Остин, Тексас, COTA, Circuit of the Americas, Макс Верстапен
снимка: Ред Бул Контент Пуул

В Остин не се тревожат от експанзията на F1 в САЩ. Това заяви директорът на Circuit of the Americas Боби Епщайн. Според него, популярността на надпреварата в Тексас няма да спадне заради стартовете в Маями и Лас Вегас.

Остин прие първия си старт от F1 през 2012 г. По този начин световният шампионат се върна на територията на САЩ след петгодишно отсъствие. Предишната надпревара на територията на страната от Северна Америка се състоя на пистата Индианаполис през 2007 г.

Настоящият домакин на Гран при на САЩ е Circuit of the Americas (COTA). Трасето е дължина от 5.515 км и разположено близо столицата на щата Тексас Остин.

COTA прие последните 10 издания на Гран при на САЩ в F1 и затвърди позицията си в графика на шампионата. За разлика от други писти, които приемаха състезания в САЩ през последните няколко десетилетия и бързо изчезваха, трасето  в Тексас изглежда ще остане в календара на F1 поне до 2026 г.

През последните години посещаемостта на пистата в Остин нарасна с невероятни темпове. В момента COTA гордее с най-голямата публика през сезон 2022 по отношение на общата посещаемост през състезателния уикенд. Според данните, Circuit of the Americas e била посетена от общо 440 000 души по време на последното издание на Гран при на САЩ, което е нов рекорд за посещаемост от даден старт в F1. Миналата година Епщайн дори заяви, че тазгодишната надпревара в Остин може да бъде посетена от общо 500 000 души.

През 2022 г. Формула 1 започна експанзията си в Щатите. Световният шампионат на ФИА се състезава за първи път в Маями. Домакин на събитието бе полу-постоянно трасе, разположено около легендарния Хард Рок Стейдиъм.

Тази година F1 продължава разширението си на територията на САЩ с Гран при на Лас Вегас. Събитието ще се проведе на улична писта, преминаваща покрай булеварда „Лас Вегас Стрип.“ За разлика от Остин и Маями, надпреварата във Вегас ще се проведе в събота вечер на изкуствено осветление. Това ще бъде завръщане на F1 в „Града на греха“ след повече от 40-годишно отсъствие.

Епщайн призна, че не бил голям фен на спорта след първите няколко старта на COTA.

„Не мога да кажа, че съм бил заклет фен на F1. Това е така защото беше много трудно да се следи спортът в САЩ преди 10-15 години“, сподели Епщайн в интервю за Black Book Motorsport Forum. „Остин беше бързоразвиващ се град, а аз имах този имот. Това бе всъщност единствената ми инвестиция в недвижими имоти. Тогава се появи идеята за възможността да докарам Формула 1 в Остин.“

Епщайн не си прави илюзии, че спортът е увеличил толкова популярността в Щатите заради Drive to Survive. Поредицата на Нетфликс стана голям хит както сред обикновените така и сред хардкор феновете на Формула 1 и моторните спортове като цяло.

Американецът смята, казва, че всички големи серии моторни спортове – независимо дали става дума за F1, Индикар, НАСКАР други – трябва да намерят начини да задържат тези по-обикновени посетители на състезанията.

„В Индикар събираме четвърти милион души само на Индианаполис. Ако вземете един и същ продукт и го поставите на друго място, ще видите, че посещаемостта е с 10 или 15% по-ниска от тази, която би могла да бъде. Понякога разликата е и по-голяма. Това ви подсказва, че именно тук е разликата между „твърдия фен“ и този, който подкрепя дадено събитие.“

„Не става дума за това, че не предлагаме най-доброто изживяване за заклетите фенове на моторните спортове. Но както е във всеки спорт, ще трябва да се обърнете към това, което аз наричам „второ ниво“ под твърдия фен – това не е тяхното хоби и не е тяхната страст.“

„Ние сме абсолютно живи, дишащи и заклети фенове на моторните спортове. Но тези спортове няма да оцелеят само благодарение на нашия интерес. Ще трябва да се намали интересът към обикновения фен, който също е фен на дадено събитие и иска да бъде част от него.“

Епщайн смята, че трасето в Остин има някои характеристики, които са особено привлекателни за отдадените фенове, които знаят какво е добро място за гледане на автомобилни състезания. „Ако сте заклет фен на моторните спортове, елате на COTA. Ако гледате някой старт на нашата писта се надявам после да си кажете: „Това беше най-добрата линия на видимост, това беше най-добрата гледка, успях да видя някакво истинско действие.“

„Благодарение на хълмовете можете да видите пет-шест завоя от местата с общ достъп, а от запазените места – седем, осем или девет. Това е доста необичайно и ще бъде признато от заклетите фенове на спорта.  В същото време обикновените фенове просто ще го приемат, но няма да го забележат толкова.“

Въпреки всичко Епщайн е твърдо убеден, че организаторите на моторни спортове не могат да пренебрегват обикновения сегмент на пазара. „Трябва да признаем, че процентът на хората, които са твърди фенове, не е достатъчен, за да поддържа спорта сам по себе си.

„Всяко от събитията в моторните спортове самият спорт може да оцелее по телевизията. Все пак трябва да говорим за това какво е бъдещето не само в моторните спортове. Какво е бъдещето на обектите за моторни спортове и на самите спортове? Надявам се, че сме свършили добра работа, за да използваме това.“

Директорът на пистата Остин няма против стартовете в Маями и Лас Вегас. Според него, всяка Гран при в САЩ предлага съвсем различен вид изживяване както на трасето, така и извън него

„Понякога конкуренцията е добра. Стига да има достатъчно фенове и да можем да привличаме още толкова“, заяви Епщайн. „Целта ни е винаги да бъдем уникални. Ние искаме да се открояваме, да се фокусираме върху феновете и да правим най-доброто, на което сме способни. Смятам, че по отношение на феновете, които купуват билети, трябва да сме внимателни и да се уверим, че в САЩ има достатъчно фенове, които купуват билети, за да поддържат мястото на провеждане на състезанието.“

„Това, върху което трябва да се съсредоточим, е качеството на състезанието. Разполагаме с писта, която е създадена за провеждането на вълнуващи надпревари. Имаме предимства пред другите, така че приветствам конкуренцията от тази гледна точка. Смятам, че феновете, които избират да посещават многократно състезанията, ще изберат да дойдат на COTA, защото имаме сериозно предимство пред останалите.“

„Ние сме специално създадени за състезания. Лас Вегас Стрип не е създаден непременно за състезания, но все пак е забавно място и е международна дестинация от световна класа. Това ще бъде страхотно шоу по телевизията. Но въпреки това не знам колко време хората ще се връщат и ще си купуват билети за него“, добави директорът на пистата в Остин.

COTA е едно от най-използваните трасета в САЩ. Освен F1, тук има още стартове от MotoGP, НАСКАР, Мото Америка и Сериите Транс-Ам. В миналото пистата в Тексас приемаше и стартове от Индикар, Supercars, WEC и др.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Circuit of The Americas (@cota_official)