Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Ред Бул не могат да свалят теглото на RB18 толкова, колкото...

В Ред Бул не могат да свалят теглото на RB18 толкова, колкото искат

2983
0
Макс Верстапен, Ред Бул
снимка: Ред Бул Контент Пуул

В отбора на Ред Бул не могат да свалят теглото на болида си RB18 толкова, колкото искат. Минималната стойност на този показател бе повишена до 798 кг ден преди началото на тренировките в Бахрейн. Тимът от Милтън Кийнс бе сред най-упорито настоявалите за това, но увеличението бе с 3 кг – далеч от желаните поне 10 кг. Всички освен Алфа Ромео пък са над минималното изискване за тегло – с между 5 и 20 кг.

От Ред Бул са искали да намалят теглото на болида си RB18 със 7 до 10 кг

Твърдеше се, че ако колата „отслабне“, то може да спечели поне 0,2-0,3 сек на обиколка. В Милтън Кийнс смятат, че автомобилът им е с поне 10 кг по-тежък от Ферари. Според непотвърдени данни създадената от Ейдриан Нюи кола е била 810 кг. Тото Волф спомена, че Мерцедес F1 W13 и RB18 са вероятно най-тежките от всички автомобили. 3 кг допълнително тегло пък струва 0,1 сек на обиколка. В крайна сметка екипът на Нюи е успял да свали някакво тегло от болида, но недостатъчно спрямо желанията на тима. Според информация на Ауто Мотор унд Шпорт в Милтън Кийнс са смъкнали „половината“ от желаното тегло, но не е уточнено дали половината от 7 или 10 кг.

Същевременно от Ред Бул са укротили подскачането в Бахрейн, но са жертвали част от аеропритискането си, за да имат достатъчно висока максимална скорост на правите. Резултатът е по-лошо темпо в завоите и според изчисленията на инженери от отбора от Милтън Кийнс – 0,3 сек по-ниска скорост в един тур в сравнение с Ферари.

Пистата в Джеда, Саудитска Арабия, където този уикенда ще се проведе втори кръг от сезон 2022, е с различни характеристики в сравнение със Сахир

В тренировките обаче всички внимателно ще изследват износването на гумите, което в Бахрейн се оказа доста по-голямо от очакванията. В първия кръг от първенството точно с цел да пази гумите Макс Верстапен на два пъти бе посъветван да не натиска прекалено много в първата обиколка след излизането си от бокса. И двата пъти той се оказа зад Шарл Льоклер, което го вбеси. Нидерландецът се развика на отбора си по радиото, че никога повече няма да прави това, а впоследствие каза, че по принцип нищо не задържал в себе си. Кристиан Хорнер отбеляза след състезанието, че ако прекалено натиснеш гумите си в началото на серия, ще си платиш износването в края на стинта. И двете коли на Ред Бул обаче не завършиха заради технически проблеми. Бившият F1 пилот Тимо Глок заяви, че е бил изненадан от този развой на събитията.

„По време на тестовете те нямаха проблеми с издръжливостта, вследствие на което и отборът бе изненадан от станалото. Жалко, че стана така, защото миналия сезон бе показано колко важна е всяка точка. От това може да зависи съдбата на титлата“, обясни Глок.

Друг бивш състезател от Гран при – Кристиян Клийн – посочи, че ситуацията в Ред Бул не бива да се драматизира.

„Обидно е, разбира се, да загубиш толкова точки, но няма нужда от драматизиране. Убеден съм, че болидът на Ред Бул е по-добър от този на Ферари, но досега не са успели да разгърнат потенциала си“, добави той.