Тимът на Ред Бул вероятно е прекалил в усилията си да олекоти RB18 и това може би е довело до проблемите на Макс Верстапен с DRS-а на колата му по време на уикенда за Гран при на Испания. Системата не се отвори и провали последния бърз опит на нидерландския пилот в квалификацията. По време на състезанието пък работеше горе-долу когато си поиска, което вбеси Верстапен. Той неколкократно крещя по радиото на екипа си, включително след като му казах, че сам е изключил DRS-а. Ядосаният Макс отговори, че 50 пъти е натискал копчето, тъй като не знае дали крилото ще се отвори.
„Проблемът трябва да се анализира допълнително. Ние преследваме всяко възможно подобрение в представянето, а теглото също е фактор. Там може би бяхме твърде амбициозни“, заяви Кристиан Хорнер
„Мисля, че трябва да разберем какъв точно бе проблемът. Мислехме, че (след квалификацията) сме открили как да го поправим, но се оказа, че решението не е стабилно и не издържа цялото състезание.“
Хелмут Марко посочи след финала на пистата Каталуния, че нововъведения, предназначени за олекотяване на болида, са довели до проблема с DRS-а. Съветникът на Ред Бул добави, че те са били налични само на колата на Верстапен, но не и в тази на Серхио Перес.
„Аз не съм тъп – виждаш светлината и сигнала за активация, тогава натискаш“, коментира Верстапен след надпреварата
„Очевидно има проблем ако не се отвори. В един момент го натиснах сигурно 50 пъти на правата и не се отвори, тоест съвсем ясно има нещо нередно. Пробвах какво ли не. Пазих се от бордюра, минавах по бордюра, опитах да го отварям малко по-късно и нищо не проработи. Беше си счупено. Или не работеше като хората. Ясно е, че имаме проблем с това крило. Накрая спечелихме, защото отборът ни се адаптира прекрасно. Но не може да се случва пак. Трябва да се постараем да постигнем постоянно представяне без повреди, както и да намалим грешките. Нали разбирате, не съм робот – случва се да сбъркам. Но ще се опитаме да минимизираме всичко това.“
Марко пък каза, че при ограничени бюджети просто няма как новостите да се въвеждат едновременно и за двамата пилоти на тима.
„Колата ни тежеше повече и започнахме да правим частите по-леки, но достигнахме лимита. Отвъд определена граница компонентите се огъват или нямат необходимата издръжливост. А 2 кг повече или по-малко нямат значение в Монако“, допълни 79-годишният австриец
Последното изречение бе възприето като намек, че Ред Бул може да се върне към предишната спецификация на задното крило за Верстапен. Едната причина посочи Марко, а другата е, че надпреварата в Монте Карло е в края на тази седмица – веднага след Испания – и няма време да се търси решение на проблема.
Four #SpanishGP shots 📸 Which should be our new cover photo? 🗳 pic.twitter.com/Iyptc3XtqI
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) May 23, 2022