Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Вандоорн иска да остане част от Астън Мартин и през 2024 г.

Вандоорн иска да остане част от Астън Мартин и през 2024 г.

384
0
Щофел Вандоорн
Щофел Вандоорн, снимка Астън Мартин

Щофел Вандоорн иска да остане част от Астън Мартин и през 2024 г. Белгийският състезател харесва работата в британския отбор и се надява да бъде резервен пилот за поне още година, въпреки ангажиментите си във Формула Е и WEC.

Вандоорн се присъедини към Астън Мартин в началото на 2023 г. Белгиецът изпълнява ролята на тестов и резервен пилот заедно с Фелипе Другович. Като такъв, той е в бокса на отбора в избрани надпревари

Вандоорн участва в тестовете на Пирели след Гран при на Белгия. Това бе първият случай от няколко години насам, в който той бе зад волана на болид от F1. Преди това Вандоорн бе титулярен пилот на Макларън в периода 2017-2018 г. После той изкара няколко години като тест пилот на Мерцедес.

Понастоящем Вандоорн се състезава във Формула Е. Белгиецът спечели световната титла с Мерцедес през сезон 2021-22. После той се присъедини към тима на DS Пенске заради оттеглянето на германския производител от световния електрически шампионат.

В края на миналия месец стана ясно, че Вандоорн се завръща в световния шампионат за издръжливост (WEC). 31-годишният състезател заменя Густаво Менезес в заводския отбор на Пежо. Тази година той е в ролята на резервен пилот на Пежо и замести Нико Мюлер в състезанието „6 часа на Фуджи.“ Същевременно той остава част от отбора на DS Пенске във Формула Е, където си партнира с друг бивш пилот от F1- Жан-Ерик Верн. Французинът също е част от тима на Пежо в WEC.

Догодина Вандоорн ще има повече ангажименти извън F1. По този начин той ще има доста ограничена възможност да работи с Астън Мартин по време на даден рейс уикенд. Въпреки това той вярва, че може да помогне на британския отбор по някакъв начин.

„Очевидно става доста натоварено. Като цяло нямам много свободни дни през следващата година. Все пак смятам, че все още е възможно да бъда част от Астън Марин. Тук обаче се изисква известно управление на ангажиментите ми. Всеки трябва да е наясно какви са приоритетите и какви са моите възможности“, сподели Вандоорн.

„Това е възможно, стига всички да са на едно мнение. Мисля, че преди всичко от мен зависи да бъда много ясен по този въпрос с всички страни, особено по отношение на това къде да отделя времето си, но също и как да управлявам цялото си пътуване и енергийните си нива, защото прекарвам много време по самолетите. Все пак се уверявам, че това няма да се отрази на представянето ми в състезанията“, добави белгиецът.

В някои случаи графикът на Вандоорн работи в негова полза. В края на март той ще участва в еПри на Токио. Седмица по-късно F1 ще се състезава в Япония. Надпреварата на Сузука бе премества от традиционния си слот през есента

„Има състезания, в които ще се впиша доста добре, особено ако съм в правилния регион. Но в някои случаи съм на съвсем друг континент, което не е приятно. Това, което искам да избегна, е постоянно да сменям континентите да изразходвам прекалено много енергия напразно“, каза още Вандоорн.

Той също така добави, че календарът за догодина налага нуждата всеки отбор да има повече от един резервен пилот. Освен Вандоорн, Астън Мартин разчита и на Фелипе Другович. Бразилецът обаче няма активна състезателна програма на друго място.

„В Астън Мартин сме аз Фелипе т.е. сме двама. Това което трябва да направи всеки отбор, е да разпределите тази роля. Не бих искал да дойда на 24 състезания и да не карам нищо.

„Как можеш да си готов, ако трябва да заместиш някого.“ Аз съм състезателен пилот и да карам някъде. И това е най-добрата подготовка, за да бъда готов за подобно нещо. Хубавото е, че от Астън Мартин разбират това добре. Те знаят, че трябва да се състезаваш, за да си във форма и да си готов да се включиш. Бих казал, че от тази гледна точка нещата са добре“, завърши Щофел Вандоорн.