Фредерик Васьор също коментира темата за задното крило на Макларън. Според шефа на Ферари, законността на този елемент трябва да бъде ясен въпрос за ФИА. Васьор добави, че случаите със задното и предното крило на MCL38 са различни.
Конструкцията на задното крило на Макларън MCL38 беше подложена на щателна проверка след старта в Баку. В социалните мрежи се кадри от автомобила, разкриващи характеристиките на огъване на това крило.
Кадрите ясно показваха, че горният елемент на задното крило на Оскар Пиастри се огъва при голямо натоварване, за да разшири прореза си. По този начин се намалява съпротивлението и се увеличава максималната скорост на правите. Този ефект беше наречен „мини DRS“
Крилото на Макларън беше проверено от ФИА и обявено за законно, тъй като премина успешно редица тестове за натоварване. Но въпреки това натискът от страна на съперниците принудиха техническите представители на ФИА да разгледа по-отблизо спорния елемент.
ФИА заяви, че си запазва правото да разпорежда модификации, ако прецени, че елементът не съответства на правилника. Федерацията в крайна сметка накара Макларън да направи промени по това задно крило, за да се избегнат по-нататъшни дискусии относно законността му. Тимът от Уокинг обяви, че ще изпълни изискването на ФИА. После стана ясно, че Макларън не използва този елемент в Сингапур.
От Ферари не останаха очаровани от крилото на Макларън. Именно това беше една от причините Скудерията да загуби победата в Баку. Този уикенд Фредерик Васьор изказа мнението си относно законността на задното крило.
„Има известно объркване между това какво се случи с предното и задното крило на Макларън. За предното крило всички сме съгласни, че може да е сива зона, защото първият параграф на ТД казва, че не можеш да проектираш част от автомобила с цел деформация. Това е доста трудно да се управлява“, сподели Васьор.
„Но историята със задното крило е съвсем различна, защото в правилника има и максимално отклонение. А това е съвсем ясно. Няма сиво, няма тъмно сиво, няма светло сиво. То е само. И за мен това е напълно ясно“, добави директорът на Ферари.
Васьор беше разочарован от факта, че Макларън успя да използва това задно крило в предишните два старта. Според него, това е дало нечестно предимство на тима на писта като Монца, където се изисква ниско притискане
„Всички видяхме видеото и снимките на това нещо. Малко е разочароващо, когато, ако си спомняте отлично ситуацията в Монца. Там имахме пет автомобила на по-малко от две стотни от секундата [всъщност 0.075 сек].“
„Можеш да се придвижиш от първо, второто, пето или шесто място за две стотни от секундата. В Баку бяхме 10 поредни обиколки едни до други [в] завой 1. Можете да си представите, че изпитваме известно разочарование.“, обясни Васьор.
Накрая Васьор разкри, че от Ферари са обмисляли да подадат протест след състезанието в Баку. Тимът обаче не е успял да събере достатъчно доказателства и в крайна сметка се е отказал от намерението си.
„Би могло да стане, но не е толкова лесно да се сдобиеш с доказателства. Честно казано, сега искам да обърна тази страница, защото планирам да се съсредоточа върху бъдещето. Случилото се в Баку и Монца са зад гърба ни.“
„Предстоят ни още седем състезания. Трябва да спечелим този уикенд. Това ще бъде най-добрият отговор, който можем да дадем“, заключи Фредерик Васьор.
Time to lock in those grid spots! ⏱️
Quali day has arrived 👌#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/TO58YaC8P1
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) September 21, 2024