Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Васьор: Погрешно щеше да е Ферари да си сменя програмата заради това,...

Васьор: Погрешно щеше да е Ферари да си сменя програмата заради това, че Ред Бул е начело в класирането

26029
0
Шарл Льоклер, Ферари
снимка: Майкъл Потс

Фредерик Васьор не даде никакви прогнози за предстоящата Гран при на Бахрейн след предсезонните тренировки на отборите от Формула 1. Новият ръководител на Ферари каза, че отборът му си е изпълнил програмата без да се влияе от представянето на съперниците.

Французинът вече почти два месеца е шеф на Ферари във Формула 1, но по време на предсезонния тест в Бахрейн всички установиха, че поне засега си е същият Фред, когото познават от Рено и Заубер/Алфа Ромео.

„Гюнтер [Щайнер] започна да казва: „Добре, сега съм ти клиент“, на което напомних, че с удоволствие ще му изпратя фактурите!“, засмя се Васьор.

После допълни за италианското издание на Моторспорт, че по принцип се разбира с останалите си колеги. Все още пие кафе с доскорошните си колеги в Алфа Ромео. Освен това смята, че сътрудничеството между отборите през последните месеци е чудесно „с изключение на „игричката“ между Тото [Волф] и [Кристиан] Хорнер“.

По отношение работата на Ферари в предсезонните тренировки миналата седмица шефът на Скудерията продължава да заявява, че отборът просто си е изпълнил програмата.

Фредерик Васьор
Фредерик Васьор; снимка: Ферари

„По време на тестовете изпитахме много неща. Някои проработиха, други не, но щеше да е погрешно да променяме програмата си заради това, че на върха в класирането е Ред Бул“, заяви Васьор в отговор на забележка, че Ферари не направи накрая квалификационна симулация

„Знам, че сте анализирали всевъзможни серии от обиколки, но би трябвало да сте видели също така, че тествахме какво ли не. Аз съм доволен от свършеното през трите дни тренировки. Най-важното нещо по време на един предсезонен тест е да се трупат километри. Направихме малко над 2000 километра без никакви проблеми. Знам, че имаше малки неочаквани грижи с Алфа Ромео. Това още го разследваме.“

Става дума за спирането на Валтери Ботас през последния ден от теста. Първоначално се предполагаше, че е заради повреда на скоростна кутия. Впоследствие се появи твърдение, че причината е задвижващата система – Алфа Ромео ползва агрегати на Ферари.

На Васьор бе посочено, че през 2022 г. Ферари не успя да развие F1-75 толкова добре, колкото Ред Бул се справи с RB18. Той заяви, че не иска да коментира предишния сезон.

„Става дума за избор, вероятно направен с цел фокусиране върху определени проекти за 2023 г. Сега според мен имаме добра отправна точка. Нямахме никакви сериозни проблеми в изпитанията и това е от съществено значение. Планирали сме развитието до края на сезона, но очаквам всички да имат по нещо ново още в Джеда или Мелбърн. Не мисля, че това е някаква тайна.“

Не се размина и без питане за очакванията за предстоящата в края на тази седмица Гран при на Бахрейн.

„Тепърва ще имаме свободни тренировки. Условията ще се променят, ще се кара предимно вечерта при по-ниски температури. По време на изпитанията нямаше как да съсредоточим работата върху последния час на писта“, отговори шефът на Ферари

По отношение на предизвикалото интерес предно крило на SF-23 Васьор заяви, че всичко е консултирано с ФИА.

„Те потвърдиха, че е наред. Не ме интересува какво говорят другите“, добави той.

Първата сериозна промяна, която новият шеф на Ферари направи, бе да смени отговарящия за стратегията инженер на питуола. Той прибра вече прословутия Инаки Руеда в Маранело. За стратегическите решения на писта отговорност вече ще носи Равин Жаин.

„По принцип външните хора гледат към човека, който е на питуола, когато става дума за стратегия. Всъщност механизмът е доста по-сложен. Има софтуер, информационен поток, комуникационни канали, неща, които често са по-важни, отколкото участието на физически присъстващите на питуола. Ние решихме да направим малка промяна в организацията. Инаки ще се фокусира върху спортната страна, Равин ще е на питуола. Но това не е единствената промяна. Ревизирахме и комуникационния поток, за да осигурим ефективна размяна на данни. Когато всичко върви добре, има време за комуникация между трима-четирима души. Съвсем различно е, когато се налага да се реагира за секунди. Възможно е да се появи ситуация, която не е попаднала в плановете ни. Създадохме малко по-директни връзки и според мен това ще проработи“, обясни Васьор.