Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Васьор: Сайнц и Льоклер са равни. Мерцедес третира Ръсел и Хамилтън еднакво....

Васьор: Сайнц и Льоклер са равни. Мерцедес третира Ръсел и Хамилтън еднакво. Само Ред Бул има пилот №1

2950
0
Карлос Сайнц, Макс Верстапен, Шарл Льоклер
Карлос Сайнц, Макс Верстапен и Шарл Льоклер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Само Ред Бул има политика единият пилот на отбора да е №1, заяви Фредерик Васьор. Според шефа на Ферари, цитиран в италиански медии, в Маранело, Бракли, Енстън и Силвърстоун например екипите се отнасят към състезателите си еднакво и им дават едни и същи възможности.

„Ние можем да си позволим да имаме двама пилоти, на които да предоставяме еднакви възможности и ресурси. Ако който и да е от тях в някакъв момент от сезона се бори за титлата, ще се фокусирам на 200% върху него. В момента това изобщо не е така. В началото на всеки сезон няма №1 и №2. И сега е така“, повтори французинът същото, което каза и преди началото на състезателната година.

Този подход бе застъпен и от предишния шеф на Ферари Матия Биното. Той често даваше същото обяснение на въпроси относно това дали някой от пилотите на отбора се ползва с някакви привилегии и предимство. Политиката на Васьор в това отношение повтаря тази на предшественика му.

„[Карлос] Сайнц и [Шарл] Льоклер са равни. Мерцедес също третира [Джордж] Ръсел и [Люис] Хамилтън по един и същи начин. Същото се отнася за [Пиер] Гасли и [Естебан] Окон, [Фернандо] Алонсо и [Ланс] Строл. Единственият отбор, където има първи пилот, е Ред Бул“, каза още Васьор

Въпросът дали трябва да има пилот №1 винаги се появява в рамките на един сезон. Състезателната 2023 г. не прави изключение. През последните месеци неведнъж бе обсъждано дали от Ферари не е трябвало да дадат предимство на единия или другия си пилот в определени ситуации. Наскоро бившият президент на Скудерията Лука ди Монтедземоло обаче каза, че състезателите в момента са най-малкият проблем на тима.

Льоклер и Сайнц тепърва ще водят разговори за нови договори с Ферари. Междувременно Мика Хакинен сподели, че и двамата се нуждаят от повече подкрепа от тима си.

„Възможността да допуснеш грешка, когато колата ти е трудна за каране, е значително по-висока. Пилотите на Ферари винаги са на границата. Льоклер и Сайнц не са новобранци, които тепърва трябва да се учат. Но е вярно, че напрежението при тях е може би малко по-голямо, тъй като никога не са печелили шампионата. Но и двамата са страхотни пилоти, които просто се нуждаят от подкрепа. Когато разполагат с достатъчно силна кола, ще постигат невероятни резултати“, каза Хакинен.

Двукратният световен шампион даде Макларън за пример, че е възможно да се навакса сериозна част от разликата.

„Стореното от Макларън е невероятно. В Уокинг не се сочеха с пръст, а работиха упорито. Хората носят разликата“, допълни финландецът.