Макс Верстапен допусна само на Имола повече грешки, отколкото през последните три сезона във Формула 1, заяви Фредерик Васьор. Шефът на Ферари в Гран при бе попитан в Монако за коментар относно свое по-ранно изявление, че тимът на Ред Бул става по-уязвим с увеличаване на натиска върху екипа от Милтън Кийнс.
„Не искам да правя изводи въз основа на един уикенд. На Имола обаче Макс например направи повече грешки, отколкото през последните три сезона. Ако си стоиш в зоната на комфорт, не бъркаш. Досега те бяха точно в тази позиция“, отговори Васьор
„Ние просто не виждахме (слабостите досега). Станаха очевидни, защото те бяха принудени да стигнат лимита. Според мен през миналата година Ред Бул имаше много приличен аванс. Понякога успявахме да се борим с тях в квалификация. В състезание обаче разликата средно бе 0,4-0,5 сек. В такъв случай не бяха в риск. Мисля, че в Джеда Макс стартира от девета позиция на грида и след три обиколки водеше. Имаха комфорт с тази преднина, но всичко може да се случи“, посочи Васьор.
В Саудитска Арабия през 2023 г. Верстапен всъщност бе 15-ти в квалификацията и на старта за състезанието заради проблем с полуоска. Той стигна второто място в средата на състезателната дистанция и завърши втори, а Серхио Перес спечели в Джеда.
„Дори при стратегията – в Австрия Макс спря за пит в последната обиколка с цел да направи най-бързия тур. Това означава, че от стратегическа гледна точка са имали цяла обиколка аванс“, продължи Васьор.
„При подобни обстоятелства дори да допуснеш грешка, тя не се забелязва. Този сезон случаят вече не е такъв. И тук не става дума за нас. Макларън е по-близо до Ред Бул. От тяхната битка ние трябва да извлечем най-доброто. Същевременно не бива да правим съвсем крайни заключения. Мисля, че Ред Бул ще се върне (на върха). Ще си върнат формата и ще са силни.“
„Изобщо не си въобразявам, че всичко до края ще е лесно. Пистата в Канада е противоположна на тази в Монако по отношение на скоростта. Има обаче и бордюри, много нискоскоростни завои, шикан и т.н. Някои от кривите са подобни на тези в Монако. Ние се представихме добре в Мелбърн, на Имола, в Маями с различни гуми, на различни настилки и конфигурации. Битката ще е сериозна до края. А според мен някои болиди ще пасват повече на определен тип трасета“, каза още Васьор.
View this post on Instagram
В Монако Верстапен докосна стена в решаващия си последен опит в Q3. Според Карлос Сайнц това демонстрира уязвимост
„Здравият ми разум ми говори, че на нормални писти Ред Бул все още ще е фаворит. Доминация като досега се надявам да няма. Но фаворит – да. И след това има близка битка между нас и Макларън. Мисля, че и трите отбора са на горе-долу едно ниво. Последната референция за представяне на нормална писта са Имола и Маями. От тях може да се прецени, че сме на десета зад Макларън и на десета или две десети зад Ред Бул“, обясни Сайнц.
„Това означава, че всеки миниатюрен прогрес, всяка дребна новост, всяко малко нещо, което се качва на колата може потенциално да ни донесе победа или да превърне колата в такава, която се бори за успехи.“
„А и се вижда какво става, когато Ред Бул бъде притиснат. Макс сбърка при второто си излизане в Q3, Чеко отпадна в Q1. Ние просто трябва да сме в достатъчно добра позиция и така да демонстрираме, че тези неща се случват и в Ред Бул.“
„Миналата събота е най-добрият пример, защото дори да са фаворити, не могат да си позволят никакви грешки ако сме толкова близо. При подобни разлики и Ферари, и Макларън могат да се възползват (от техни пропуски). В Бахрейн – първото състезание – нито един тим не бе подобна позиция“, допълни Сайнц.