Фредерик Васьор анализира представянето на Ферари в Гран при на Мексико. Като цяло френският специалист бе доволен от резултата, постигнат в неделната надпревара. От друга страна Васьор каза, че тимът трябва да бъде „по-постоянен в състезанията“.
Ферари продължава да показва много силно темпо в квалификациите. Отборът от Маранело окупира първата стартова редица на пистата „Аутодромо Ерманос Родригес“. Шарл Льоклер отново грабна полпозишъна, докато съотборникът му Карлос Сайнц бе втори. Седмица по-рано в Остин Льоклер отново спечели квалификацията, с което затвърди отличната скорост на SF-23 в една обиколка
За съжаление, Ферари така и не успя да се възползва от отличните стартови позиции в Мексико. Пилотите на Скудерията потеглиха доста слабо и позволиха да бъдат изпреварени от своите съперници от Ред Бул. Льоклер бе заклещен между двете машини на австрийския тим и се сблъска със Серхио Перес. В резултат на това мексиканецът получи поражения в колата и отпадна, докато неговият колега повреди предното си крило.
Льоклер запази второто място, въпреки че караше с повредено крило. Състезателят на Ферари направи първия си питстоп в обиколка №31. За нещастие на Скудерията, броени минути по-късно Кевин Магнусен катастрофира и предизвика развяването на червен флаг. По този начин стратегията на Льоклер бе провалена.
След рестарта Льоклер бе с най-твърдите гуми на Пирели. Петкратният победител в F1 се бореше с тези смеси и бе изпреварен от Люис Хамилтън. В крайна сметка пилотът от Монако финишира трети и запази подиума дори след като бе разследван от стюардите.
Решението на Ферари да сложи твърди гуми на колата на Льоклер изненада Кристиан Хорнер от Ред Бул.
„Бях убеден, че ще вземат комплект медиум, защото това беше по-добрият избор в онзи момент“, каза Хорнер. „Бях много изненадан, че те избраха твърдата гума. Видяхме, че Хамилтън беше с медиум и в крайна сметка всичко с него беше наред“, добави директорът на Ред Бул Рейсинг.
Васьор също коментира решението на тима от Маранело да сложи твърди гуми върху колата на Льоклер. Според французина, стинтът с хард не е позволил на монегаска да се бори за второто място
„Усещането ми на питуола беше, че първият стинт беше наред. Да, бяхме с три или четири десети по-бавни от Макс и заради повредите по автомобила. Като цяло смятам, че това беше един добър стинт“, коментира Васьор.
„Така и не успяхме да накараме твърдите гуми да работят. Като цяло този стинт изобщо не се получи. В крайна сметка Шарл загуби позиция и остана трети“, добави директорът на Ферари.
Според французина, във Ферари не са очаквали гумите медиум да издържат в продължение на 35 обиколки. Той добави, че тимът не е разполагал с чисто нов комплект медиум, за разлика от своите съперници.
„Честно казано не очаквах някой в челото да заложи на медиум. Също така не очаквахме да успеем да направим 35 обиколки при този горещ асфалт“, обясни Васьор.
„Подобно на Люис, Макс също беше с медиум. Вероятно доброто управление на гумите, двигателя и спирачките и т.н. помогна [на нашите съперници]. Но това си беше амбициозно. Същевременно комплектът медиум, с който разполагахме, вече беше използван.“
Васьор даде висока оценка на представянето и работата на Ферари в Гран при на Мексико. Французинът обаче посочи, че има неща, които могат да се подобрят. Той посочи като пример работата с гумите и постоянството по време на състезанията.
„Не искам да казвам, че това беше лошо състезание. Имахме лош стинт накрая, което бе ясно за всички. Това беше основният ни проблем в неделя. Но пък първата част на състезанието премина много добре.“
„Смятам, че правим крачка напред. Спечелихме четири полпозишъна в последните шест състезания, което е видима стъпка напред за нас. Трябва да бъдем по-постоянни в състезанията. Това ще ни позволи да нямаме голяма делта между стинтовете. В противен случай ще продължаваме да губим позиции“, добави Фредерик Васьор.
Always love meeting you all! ❤️ pic.twitter.com/83J9Al3reL
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 31, 2023