Екипът на Ферари е окуражен от първоначалните резултати от работата в отново отворения аеродинамичен тунел на отбора. Тръбата бе затворена към края на 2012 г. за реновиране и прекалибриране, след като бе установено несъответствие между резултатите от нея и тези на писта.
Тимът използваше аеротунела на Тойота в Кьолн (Германия), докато приключи работата в този в Маранело. В Скудерията все още са предпазливи и не дават крайна оценка на свършеното, но инженерния директор Пат Фрай заяви, че е окуражен от процеса.
– Върнахме се в нашия тунел от няколко седмици. Вече го използваме на 100%, 24 часа на ден, седем дни в седмицата – по обичайния начин. Нещата изглеждат добре, въпреки че отнема време да разбереш колко добро е дадено съоръжение. Но със сигурност има значително подобрение. Времето ще покаже дали сме в желаната ситуация, но знаците са добри – обясни Фрай, цитиран от autosport.com.
Той допълни, че и в момента се извършват тестове, като повторение на някои от изследванията, вече извършени в тръбата на Тойота. Целта е да се провери дали ще се получат същите резултати.
Фрай освен това е убеден, че аеродинамичното развитие ще има значение и през следващите сезони във Формула 1, въпреки въвеждането на новите 1,6-литрови V6 турбодвигатели:
– Аеродинамиката остава важен фактор и за догодина. Все още ще е много важна, въпреки че агрегатите ще са с по-голяма тежест, отколкото в момента – особено като се има предвид, че всичко по тях трябва да е наред от началото на сезона. Необходимо е цялата система за задвижване да е максимално добра от първото състезание, защото през сезона ще е трудно да се доработва – допълни Фрай.