Начало ТОП Възраждането на една легенда

Възраждането на една легенда

847
0
Volvo P1800 Cyan
снимка: Cyan Racing

Cyan Racing вече има култов статут в света на тунинга и моторспорт компаниите, все пак този екип постави началото на Polestar – новата марка на Volvo и също така успешно представя Lynk & Co в световната купа за пистови автомобили (WTCR).

Естествено, Cyan Racing остава моторспорт партньор на Volvo и сега дойде ред на възраждането на един легендарен шведски модел – P1800 Coupe от 60-те години. Автомобилът запазва елегантния си дизайн от този период, а най-големите промени не се виждат с просто око.

P1800 Cyan получава 2-литров 4-цилиндров бензинов турбо двигател, зает от актуалната гама на Volvo

В Cyan обаче са го подложили на подобрения, идващи от вече позабравеното пистово чудовище S60 TC1 от WTCC, така че мощността му става 420 конски сили.

Този мотор е бил избран заради по-ниското си тегло, а изборът е бил много богат – от оригиналния двигател B18 през 5- и 6-цилиндрови двигатели. Мощността се предава на задните колела посредством разположена отзад 5-степенна механична трансмисия.

Задницата е подложена на сериозни промени – ново независимо задно окачване плюс вкарването в корпуса на трансмисията на диференциал с ограничено приплъзване. Предното окачване е с нови алуминиеви елементи, които са нов дизайн, като са добавени и регулируеми амортисьори.

И спирачките са нови – 367-милиметрови дискове на четирите колела и 4-бутални спирачни апарати.

А що се отнася до дизайна, тук промените са най-малки. Броните са с по-семпли размери и са по-прибрани в каросерията. Добавени са и нови вежди на калниците, за да се съберат по-големите гуми.

В Cyan Racing не се скъпят при използването на фиброкарбон, което означава, че теглото на P1800 Cyan остава абсурдно ниско – 990 килограма.

„Можехме да създадем електрическо Volvo P1800 с всички най-нови технологии, комфорт и лукс. Но не това искахме“, заяви главният изпълнителен директор и основател на Cyan Racing Кристиан Дал. „Решихме да забавим малко часовника. Да създадем своя собствена капсула на времето. Да вземем най-доброто от 60-те години на миналия век и да го комбинираме с днешните възможности, запазвайки чисто и изтънчено усещане зад волана.“