Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Вече няма да може да се изкара цяла състезателна дистанция с един...

Вече няма да може да се изкара цяла състезателна дистанция с един комплект гуми, убедени са в Пирели

40
0
Пирели

Първият предсезонен тест във Формула 1 приключи и една от основните задачи на отборите (наред с обичайните проверки на новите автомобили) бе опознаване гумите на Пирели. Екипите в Гран при вече проведоха изпитания с новите смеси след финалната надпревара за 2010 г. в Абу Даби, но италианската компания работи по продуктите си в следващите два месеца и половина, така че на пистата Рикардо Тормо до Валенсия типовете не бяха същите като на Яс Марина.

Основната цел на Пирели, декларирана неколкократно от спортния директор на фирмата Пол Хембри, е да подпомогне шоуто и да доставя гуми, каквито са необходими на тимовете. Тестовете до Валенсия показаха, че първоначалният план – комплект от който и да е тип да издържа около 100 км – е постигнат. При средна дължина на състезание от около 305 км това означава, че ще се налагат поне две спирания за нови гуми и съответно ще доведе до разработването на различни стратегии.

И четирите типа сухи гуми – суперсофт, софт, медиум и хард – бяха на разположение на отборите по време на изпитанията на Рикардо Тормо. Най-използвана бе сместа медиум, а хард почти не влезе употреба, защото температурите на трасето бяха прекалено ниски: максималните стойности достигаха следобед около и малко над 20 градуса по Целзий. Интермедии и мокри гуми също имаше, но и през трите дни бе ясно, така че проби с тях също не бяха проведени.

След събраните от отборите данни в Пирели възнамеряват да направят промени в гумите си още за следващия тест – на Херес (10-13 февруари). Това важи за суперсофт и медиум, а софт ще имат изменения за пробите на Каталуния (18-21 февруари). Окончателните спецификации ще бъдат изпитвани в Бахрейн седмица преди първия старт от сезон 2011 г.

Още след тренировките на Рикардо Тормо обаче общото мнение бе, че управлението на гумите ще е от ключово значение за развитието на надпреварите тази година.

На първо място трябва да отбележа, че издръжливостта бе перфектна и през трите дни – коментира Хембри. – Това позволи на отборите да проведат тестовите си програми в този толкова важен момент от годината, когато новите им коли стъпват на писта. Ясно е, че отделните тимове имаха много различни конфигурации и настройки, така че няма смисъл да се взираме прекалено много във времената. По-важна бе обратната информация, получена от пилотите, а до момента тя е много позитивна. Все още се намираме на твърде ранен етап, но вярваме, че състезателите вече разбират по какво се различават нашите гуми от предишните. Вече няма да е възможно да се изкара цяла надпревара с един комплект, така че се надявам всички да оценят приноса на Пирели за вълнуващи състезания в бъдеще – допълни той.