Начало Рали Вече трябва да мога да се боря за титлата, твърди Латвала

Вече трябва да мога да се боря за титлата, твърди Латвала

63
0
Яри-Мати Латвала

Яри-Мати Латвала спечели втория кръг от световния рали шампионат в Швеция, където преди четири години стана най-младия пилот в спорта с победа. Финландският пилот на Форд бе наистина щастлив от резултата, след като загуби почти половин минута през последния ден заради спукана гума и бе почти настигнат от Мико Хирвонен. В крайна сметка той бе пръв и празнуваше заслужена победа.

– Имаше известна драма във финалния следобед на ралито, когато спука гума. Как се справи?

– Май трябваше да отскоча до болницата, за да ме прегледат и да ми проверят пулса… Невероятно е колко вълнуващ може да е този спорт. В събота вечер имахме чудесен аванс, но всичко се преобърна за секунди и изведнъж малко преди самия финал се оказахме с едва 8 сек преднина. Знаех, че Мико ще направи всичко възможно и трябваше да съм наистина бърз. В предпоследния етап взехме почти 4 секунди и можехме малко да си отдъхнем! Чувството да спечеля тук за втори път е изключително. На самия финал обаче изпитвах единствено огромно облекчение!

– Тоест си атакувал максимално в последните две отсечки?

– Да. В Монте Карло не взех точки, а се виждаше, че в Швеция Себастиен Льоб не изкарва най-добрия си уикенд. За мен бе особено важно да спечеля точки и затова напрежението бе толкова голямо. Отборът свърши прекрасна работа, нямаше как да ги разочаровам. Трябваше да се справя. Някой ми спомена, че победата ще е 50-на за Форд и М-Спорт, но се постарах да избутам това някъде много назад в ума си, за да се концентрирам върху непосредствената си работа.

– Този резултат компенсира ли разочарованието от Монте Карло?

– Е, всичко щеше да е различно, ако бях взел точки в Монте Карло, но трябва вече да забравя ралито там. То е в историята, взел съм си поука. Победата отнема малко от разочарованието от Монте Карло. Но поне се научих да оставам спокоен, когато нещо не върви и това ми се отплати.

– Каква е целта ти за сезона?

– Целта е наистина да притиснем Ситроен и в двата шампионат. Ще стана на 27 и вече трябва да съм в позиция да се боря за титлата. Сезонът е дълъг и много неща могат да се случат, но ако мога да бия тези момчета, тогава всичко ще е наред!