Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пред Алонсо и Окон в последната свободна тренировка в Мелбърн

Верстапен пред Алонсо и Окон в последната свободна тренировка в Мелбърн

1701
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен бе най-бърз в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Австралия. Пилотът на Ред Бул изпревари Фернандо Алонсо (Астън Мартин) и Естебан Окон (Алпин).

Времето бе малко облачно. Температурата на въздуха бе 15 градуса, тази на пистата – 23 градуса. Не се очакваше днес да вали силно, след като петъчната втора тренировка бе повлияна от дъжд. При светването на зеления семафор работата започна веднага, за да могат отборите да наваксат изгубеното вчера следобед време. Изборът на гуми бе медиум и софт. Във Ферари и Мерцедес започнаха днешната си програма с най-меката смес. Макс Верстапен взе средните по твърдост гуми.

След първите 10 минути Верстапен бе пръв в класирането с 1:18.741 мин. Следваше Карлос Сайнц – на 0,191 сек, следван от Ланс Строл (+0,445)

Половината пилоти имаха обиколки за време на този етап от сесията. Шарл Льоклер успя да излезе пред Верстапен, но с едва 0,010 сек аванс и с гумите софт, докато пилотът на Ред Бул бе с медиум.

С колата на Серхио Перес имаше някакъв проблем, който не бе уточнен от екипа. Предполагаше се, че е с окачването.

В течение на тренировка начело излезе Сайнц с 1:18.127 мин. Втори излезе Фернандо Алонсо (+0,202 сек). И двамата бяха със софт. Верстапен – четвърти в този момент – бе пилотът с най-предно класиране с медиум. Следващият пилот в подреждането със средните по твърдост гуми бе Ландо Норис (Макларън) – седми. Джордж Ръсел се обади по радиото, че иска екипът му да провери отстоянието на неговия F1 W14 от настилката. Междувременно още един състезател със софт влезе на челна позиция – Естебан Окон даде четвърто време.

Перес се появи на пистата 20 минути след началото на тренировката. Мексиканският пилот на Ред Бул бе със софт – в тима от Милтън Кийнс разделиха работата с гумите между пилотите си

През това време Пиер Гасли записа трето по сила постижение в сесията (+0,425 сек спрямо времето на Сайнц). Перес пък веднага попадна на друг пилот, след като вчера изрично се оплака от трафика по пистата.

По-голямата част от пилотите бяха със софт. Кевин Магнусен излетя от пистата на 13-ти завой, но успя да се върне и продължи. Малко след преполовяването на последните 60 минути за подготовка рейс контролът спря тренировката, за да приберат маршалите паднали на трасето от Хаас-а компоненти.

Сесията бе подновена при оставащи малко по-малко от 20 минути от тренировката. Люис Хамилтън излезе втори – на 0,011 сек от Сайнц. Ръсел бе трети и не съвсем доволен от работата на колата си. Льоклер попита дали някой е направил дълга серия с медиум. От питуола на Ферари му отговориха, че ще му покажат стинта на Верстапен със средните по твърдост гуми.

Гуаню Жу се завъртя на втори завой. Не се удари в предпазна бариера, успя да се върне в посоката на движение и да прибере своята Алфа Ромео. Междувременно тренировката приключи преждевременно за Норис заради предполагаем проблем със съединител.

Десетина минути преди карирания флаг Ник де Врис каза, че на пистата започва да ръми. Тогава Окон записа най-доброто време в сесията – 1:18.005. Зад него се нареди съотборникът му в Алпин Пиер Гасли. И двамата бяха изпреварени първо от Алонсо, а след това и от Верстапен (вече със софт) – 1:17.565 мин.

Перес имаше проблеми на пистата, завъртя се и не бе никак доволен от тренировката. Той бе шести в класирането и каза по радиото, че не може да повярва на това, което се случва. В самия край на сесията спря на изхода от питлейна и трябваше механиците да му помогнат да се прибере. Верстапен остана пръв до карирания флаг пред Алонсо и Окон. Ръсел зае четвъртото място, следван от Гасли, Перес, Сайнц, Хамилтън. Топ 10 допълниха Строл и Жу. Дъждът се усили и Сайнц се завъртя, но избегна удар.

„Успях да я спася“, обади се испанският пилот на Ферари по радиото.