Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен триумфира и в Австрия, спечели пета поредна победа

Верстапен триумфира и в Австрия, спечели пета поредна победа

3127
0
Макс Верстапен, старт, Гран при на Австрия, Шпилберг, Целтвег, Ред Бул Ринг
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели пета поредна победа за сезон 2023 във Формула 1. Пилотът на Ред Бул триумфира в домашната за тима си Гран при на Австрия. Втори остана Шарл Льоклер (Ферари), а за последното място на подиума се пребори съотборникът на Верстапен Серхио Перес.

Времето в неделя бе хладно – 22 градуса на въздуха, едва 33 градуса на пистата. Над Ред Бул Ринг на няколко пъти се събираха облаци. Преди самото състезание над трасето грееше слънце и само тук-там имаше пухкави бели облаци.

Преди началото на стартовата процедура имаше минута мълчание за загиналия вчера 18-годишен пилот. Дилано Ван’т Хоф загина след катастрофа на пистата Спа-Франкоршамп по време на състезание от европейската Формула Регионал.

На старта повечето пилоти предпочетоха медиум. Фернандо Алонсо, Валтери Ботас и Кевин Магнусен сложиха хард. Макс Верстапен защити първата позиция и поведе

Шарл Льоклер се нареди зад него, Карлос Сайнц бе трети. Люис Хамилтън изпревари Ландо Норис и бе четвърти. Следваха Алонсо, Нико Хюлкенберг, Ланс Строл, Пиер Гасли.

Льоклер продължи да опитва да атакува Верстапен. Назад в колоната имаше сблъсък на няколко пилоти. Юки Цунода мина и през зона с чакъл, обади се, че има повреди и мина през бокса. На пистата излезе кола за сигурност, докато маршалите почистят. Серхио Перес, който бе 13-ти, бе предупреден, че може да има отломки.

Сейфти карът се прибра в пита в края на третата обиколка. Редът в челото се запази. В дъното имаше известна борба, този път без удари.

В седмата обиколка Норис се обади по радиото, че Хамилтън за трети път нарушава ограниченията на пистата. В челото Верстапен вече имаше над 2 секунди аванс. Сайнц пък настигаше Льоклер и бе на под половин секунда от съотборника си. В деветия тур Перес опита да изпревари Ръсел, но пилотът на Мерцедес се бореше упорито. Състезателят на Ред Бул взе 11-ото място в следващата обиколка. От Ферари пък се обадиха на Сайнц и му казаха: „Придържаме се към плана, без атака засега.“

До 13-ата обиколка Перес вече бе девети. Хамилтън пък получи официално предупреждение за нарушаване лимитите на трасето

„Не мога да задържа колата на пистата, не завива!“, бе отговорът на седемкратния световен шампион.

В 14-ата обиколка Нико Хюлкенберг спря на пистата и рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар. Хамилтън, Норис, Цунода, Гасли, Магнусен и още няколко пилоти минаха през пита. След това същото сториха и състезателите на Ферари. Забавиха се и с двамата. Малко по-рано Сайнц поиска да го пуснат да атакува: „Имам скорост, пуснете ме да опитам може би за Макс“.

Сайнц не бе доволен и от това, че отборът ги вкара в бокса. Хамилтън пък получи санкция 5 секунди заради нарушаване лимитите на пистата.

Пилотите на Ред Бул останаха на пистата по време на серията спирания в бокса. След питовете редът бе Верстапен, Льоклер, Перес, Сайнц, Хамилтън, Норис. Карлос си върна второто място. Седми бе Алонсо пред Гасли, Ръсел, Цунода.

В 22-ата обиколка Хамилтън първо се обади по радиото, че Перес нарушава ограниченията на трасето. След това атакува Ред Бул-а. Сайнц също бе с последно предупреждение за границите. Назад в колоната имаше контакт между Оскар Пиастри и Кевин Магнусен.

Верстапен мина през бокса в 25-ата обиколка, сложи гуми хард. Излезе зад Сайнц

Окон пък получи 5 секунди за опасно пускане от бокса. Редът в този момент бе Льоклер, Сайнц, Верстапен, Перес и Хамилтън, който продължаваше да протестира, че мексиканският пилот излиза извън ограниченията. Серхио също направи бокс в следващата обиколка, върна се 11-ти. Междувременно Верстапен изпревари Сайнц и бе на 6,4 сек от Льоклер. Макс бе с хард, а пилотите на Ферари – с медиум.

Сайнц бе следващият пилот с 5 секунди наказание за нарушаване ограниченията на пистата. Перес бе девети в 30-ата обиколка. Верстапен пък доближи Льоклер на 2,2 сек. Шарл бе попитан от пита на Ферари дали иска да пробва стратегия с три бокса. Той отказа.

В 34-ата обиколка Верстапен вече се бе залепил за Льоклер. В 35-ата го изпревари и се върна начело в състезанието

Алекс Албон бе следващият пилот с 5 секунди наказание за лимитите на трасето. Същата санкция бе наложена и на Ник де Врис, но за избутване на Магнусен от пистата. Следващите 5 секунди за лимити бяха за Гасли.

Хамилтън мина през бокса в 43-ата обиколка, когато си изтърпя и наказанието. Излезе осми на пистата. Норис бе пред него, но изпревари Гасли и мина шести. През бокса минаха още Алонсо и Сайнц, който също изкара санкцията си.

Гасли бързо бе преодолян и от пилотите на Мерцедес. Сайнц пък се върна пети, точно зад Норис. Алонсо бе шести пред Хамилтън и Ръсел. Карлос бързо взе четвъртото място.

В 48-ия тур Льоклер на свой ред мина през бокса. В 50-ия и 51-ия същото сториха Верстапен и Перес. Редът след това бе Верстапен (с медиум), Льоклер, Сайнц, Норис, Перес (и четиримата с хард), Алонсо, Хамилтън, Ръсел (тримата с медиум).

Перес отново си проби път напред. В 58-ата обиколка атакува Сайнц, който се защити. В следващия тур едва не се удариха. Битката им продължи гума до гума почти половин обиколка, но Карлос удържа и този път. Перес каза по радиото, че съперникът му мърда при защитата си. Сайнц недоволстваше, че пилотът на Ред Бул го е изхвърлил от пистата. От тима на Серхио го бяха предупредили малко по-рано да внимава за ограниченията на пистата, защото не могат да си позволят наказание.

Атаките на Перес най-накрая успяха и той изпревари Сайнц в 62-ата обиколка. Карлос протестираше и искаше по радиото стюардите да разгледат поведението на съперника му на пистата.

В предпоследната обиколка Верстапен сложи меки гуми, преследвайки най-бързата обиколка в състезанието. Успя да я постигне и пресече пръв финала, последван от Льоклер и Перес. Сайнц взе четвъртото място пред Норис, Алонсо, Хамилтън, Ръсел. Топ 10 допълниха Гасли и Строл.