Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен на полпозишън за Гран при на Испания, пилотите на Мерцедес се...

Верстапен на полпозишън за Гран при на Испания, пилотите на Мерцедес се удариха в Q2

5690
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен (Ред Бул) спечели първата позиция за Гран при на Испания. До него на първа редица на пистата Каталуния ще се нареди Карлос Сайнц (Ферари). На втора редица ще е Ландо Норис (Макларън). Пиер Гасли зае четвъртото място, но пилотът на Алпин вероятно ще получи наказание за това, че попречи на двама пилоти. Пети бе Люис Хамилтън, който пък се удари със съотборника си в Мерцедес Джордж Ръсел в Q2.

Следобед на пистата Каталуния валя, но известно време преди квалификацията спря. Температурата на пистата бе 24 градуса, тази на въздуха – 21 градуса. На изхода от питлейна се образува опашка.

„На изхода преръсва дъжд, но много малко“, бе съобщението по радиото към Джордж Ръсел, който потвърди информацията

Всички бяха с гуми софт, но трасето не бе съвсем сухо. Юки Цунода изхвърча от 11-ти завой на пистата и едва не се удари.

„Дъждът идва, мисля аз“, се обади Ръсел по радиото.

На места по пистата имаше вода, другаде бе сухо. Всички бързаха да запишат бърза обиколка. Фернандо Алонсо стъпи встрани от трасето и премина през чакъла. Валтери Ботас бе следващият пилот в зона за сигурност. Пилотът на Алфа Ромео успя да излезе от там. Ник де Врис и Алекс Албон също се завъртяха. Рейс контролът спря Q1. В този момент само 8 състезатели имаха времена: Нико Хюлкенберг (чието постижение обаче след това бе заличено), Пиер Гасли, Естебан Окон, Ланс Строл, Кевин Магнусен, Люис Хамилтън, Ръсел и Алонсо. От Q1 оставаха 14:13 минути.

Обяснението на ФИА за прекъсването бе, че на пистата има твърде много чакъл, изнесен от излетелите коли, който трябва да бъде почистен.

Преди рестарта на Q1 на изхода от питлейна пак имаше опашка

Този път начело бяха болидите на Ферари. На пистата имаше сериозен трафик. Допълнителни затруднения създаваше наличието на вода на отделни места по трасето. Льоклер едва не се удари с един от Алпин-ите. Алонсо пак се изпързаля. Макс Верстапен излезе начело с 1:13.660 мин. Сайнц недоволстваше от Пиер Гасли, който му попречи, а Де Врис отново се завъртя.

„Гумите не работят“, обади се Ръсел на екипа си.

В класирането водеше Верстапен пред Оскар Пиастри и Хамилтън. В зоната на изпадащите бяха Льоклер, Цунода, Ръсел, Албон и Логан Сарджънт. Шарл каза, че нещо не е наред със задните му гуми, когато до финала на Q1 оставаха малко повече от 5 минути. Когато се прибра в пита пък бе извикан на кантара на ФИА.

В края на Q1 Ланс Строл записа трето време, докато Перес бе застрашен от изпадане още в първия квалификационен сегмент. Мексиканският пилот започна поредна бърза обиколка с още един комплект нови меки гуми. Перес даде четвърто време, избутвайки Магнусен под чертата. Гасли излезе начело с 1:13.471 мин. Веднага след това Хюлкенберг даде първо време (1:13.420), докато Льоклер даде 11-то време. Шарл моментално бе избутан отново в зоната на изпадащите, докато други пилоти подобряваха постиженията си. В крайна сметка начело в подреждането на Q1 се оказа Хамилтън пред Норис, Ръсел и Сайнц.

„Отпаднахме, нали?“, попита Льоклер по радиото

От Ферари потвърдиха.

Заедно с монегаска след първия квалификационен сегмент не продължиха Ботас, Магнусен, Албон и Сарджънт.

В Q2 двата Ред Бул-а първи бяха на пистата. Към тях се присъединиха още Сайнц и Цунода, но останалите не бързаха. Верстапен записа 1:12.760 мин

Перес бе на 0,854 сек зад него. Сайнц даде трето време. След това Строл и Ръсел излязоха втори и трети. Алонсо прескочи и двамата, доближавайки се на 0,518 сек до Верстапен. Окон взе третата позиция от Строл, след което Хамилтън стана втори (+0,239 сек).

В зоната на изпадащите след първите серии бяха Норис, Пиастри, Де Врис, Цунода и Хюлкенберг.

1:50 мин преди финала на Q2 Перес изхвърча в зоната за сигурност на пети завой. Успя да излезе сам от там. При последните опити Норис избута Перес под чертата, записвайки второ време. Мексиканският пилот на Ред Бул упорстваше до последно и направи още един бърз тур. Времето му обаче бе 11-то. Заедно с него след Q2 не продължиха Ръсел, Жу, Де Врис и Цунода. Ръсел се бе ударил с Хамилтън малко по-рано. Джордж каза, че не му е било съобщено за кола зад него. Случаят ще се разследва след квалификацията.

В Q3 битката започна веднага. Верстапен зададе темпото с 1:12.272 мин

Хамилтън се нареди втори, на 0,924 сек. Трети излезе Хюлкенберг, следван от Норис, Окон, Сайнц. Пиастри, Строл и Гасли, за когото се смята, че със сигурност ще бъде наказан, че попречи по-рано в квалификацията и на Верстапен, и на Сайнц, заемаха позициите от седма до девета. Алонсо бе решил да прави само един опит – в края на Q3.

При финалните опити в квалификацията Сайнц спаси деня на Ферари, класирайки се втори в сесията. Норис записа трети резултат. Гасли бе четвърти, но тепърва ще го разследват. Пети се нареди Хамилтън, следван от Строл, Окон, Хюлкенберг, Алонсо и Пиастри.