Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен с трета F1 титла, Пиастри с победа в спринта в Катар

Верстапен с трета F1 титла, Пиастри с победа в спринта в Катар

3629
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Оскар Пиастри спечели спринта през уикенда за Гран при на Катар, докато Макс Верстапен завърши втори и стана за трети път в кариерата си шампион във Формула 1.

Температурата на въздуха бе 32 градуса, а тази на пистата – 36 градуса в началото на късата състезателна дистанция през уикенда на Лосаил. Условията са възможно най-близки до тези, в които ще се проведе Гран при състезанието утре. Стартът е половин час преди часа, в който започна спринтът.

На грида първите трима – Оскар Пиастри, Ландо Норис и Макс Верстапен – бяха с гуми медиум

Джордж Ръсел, Карлос Сайнц и Шарл Льоклер бяха избрали софт. Нико Хюлкенберг и Серхио Перес сложиха медиум. Фернандо Алонсо, Естебан Окон и Пиер Гасли заложиха на софт. От 12-та до 20-та позиция всички бяха с медиум с изключение на Ланс Строл с най-меката смес. Работата с гумите е особено важна. След спринта от Пирели отново ще ги проверяват, за да видят дали има проблеми с тях, които могат да наложат допълнителни мерки за безопасност.

На старта Пиастри запази първата си позиция, която спечели по-рано в квалификацията. Верстапен стартира зле и отиде пети. Втори бе Ръсел, следван от Сайнц и Льоклер. Норис потегли още по-лошо и бе шести. Следваха Алонсо, Окон, Нико Хюлкенберг, Перес. В дъното на колоната стана инцидент – Лиам Лоусън отпадна.

Рейс контролът пусна кола за сигурност. Сейфти карът остана на трасето само тур и се прибра, след което надпреварата бе възобновена. Алонсо опита при рестарта да изпревари Норис. Докато те водеха ожесточен двубой, Ръсел изпревари Пиастри и поведе. Алонсо пък не успя да задмине Норис и загуби позиция от Окон.

Логан Сарджънт изхвърча от пистата и сейфти карът се появи отново на пистата в четвъртия тур. Сайнц помоли по радиото да му решат проблема с прекъсването на двигателя, в противен случай би загубил позиции. От Ферари му казаха, че би трябвало всичко да се е оправило.

Колата за сигурност се прибра в края на шестия от общо 19 тура. Сайнц атакува Пиастри

Австралиецът се защити успешно, а Алонсо си върна позицията от Окон. Пилотът на Мерцедес избяга на малко над секунда и половина пред Пиастри. Сайнц вървеше на под секунда зад състезателя на Макларън. Льоклер бе на 1,2 сек зад съотборника си от Ферари.

Верстапен се залепи за Льоклер и в деветия тур го изпревари, взимайки четвъртото място. Нидерландският пилот бе на малко над 4 секунди от Ръсел. В следващата обиколка Верстапен излезе трети, изпреварвайки и Сайнц.

В 11-ата обиколка Пиастри си върна лидерството. Пилотите с медиум вървяха значително по-добре. Норис задмина Льоклер. В същия тур стана катастрофа, при която отпаднаха Перес, Окон, а Хюлкенберг бе със счупено предно крило.

Тримата се оказаха един до друг. „Оказах се в сандвич“, обади се Хюлкенберг по радиото. Ударът дойде от Окон, който закачи Перес, завъртяха се и отнесоха и Хаас-а. Немският пилот успя да продължи, докато другите двама останаха в зоната за сигурност. Нико обаче само се прибра в пита, където отпадна. Пак излезе сейфти кар и Ръсел спореше с екипа си дали да спира в бокса или не. От питуола на Мерцедес му казаха да остане на трасето, защото в противен случай просто няма да вземе точки.

Третата кола за сигурност за спринта се прибра в края на 14-ата обиколка. Льоклер атакува Норис и успя да го изпревари

Алонсо пък мина пред Гасли, взимайки седмото място. В 16-ия тур Верстапен вече бе втори, след като изпревари и Ръсел. Малко по-назад в следващата обиколка Норис си върна позицията от Льоклер и взе още една от Сайнц.

Два тура преди карирания флаг Пиастри бе на 2 секунди пред Верстапен. Двамата си разменяха най-бързата обиколка.

Австралиецът запази разликата до финала и взе първи успех в кариерата си във Формула 1. Верстапен пресече финала на 1,871 сек след него и получи първите поздравления за третата си F1 корона. Ландо Норис финишира трети. Четвърти и пети се наредиха пилотите на Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън. Следваха Сайнц, Льоклер, Албон, Алонсо, Гасли.

Стюардите все още проверяват обиколки, за които се смята, че може да е имало излизане извън ограниченията на трасето, така че тепърва може да има размествания в класирането.